בארץ

נחשף: כך נוהגים חיילים פוסט טראומתיים במהלך המלחמה

הקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב מודיעה כי על אף שחיילי מילואים סובלים מהפוסט טראומה, הם זומנו לשירות מילואים בטרם השלימו את ההליך הרפואי. ראש המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטה: "מצב זה עשוי להחריף את התסמינים של אותו מטופל וגם קיים חשש אמיתי לגבי הכשירות שלו כמפקד או כאיש צוות בשדה הקרב"

מערכת ice | 
כוחות צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)
בשל התמשכות המלחמה, הקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב מתריעה על תופעה מדאיגה וייחודית לישראל; חיילי מילואים רבים ששירתו בעזה ואובחנו כסובלים מתסמיני פוסט טראומה זומנו באחרונה לשירות מילואים נוסף זאת על אף שטרם השלימו את ההליך הטיפולי הנדרש.
על פי המומחים הפועלים בקליניקה, לאור הזימון המחודש, חלק מחיילי המילואים מפסיקים את הטיפול וחוזרים לשירות, ובכך מסכנים גם את עצמם בהחרפה של מצבם הבריאותי, וגם את חבריהם ליחידה שכן מבחינה נפשית הם לא כשירים ב- 100% לשירות פעיל. 
הקליניקה של המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב נפתחה זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה והיא הקליניקה הגדולה בישראל לטיפול בהפרעת ה- PTSD. מדי שבוע מתקבלים במשרדי הקליניקה כ- 50 פניות חדשות של אזרחים וחיילים, שמרביתם נפגעו באופן משמעותי במלחמה. 
פרופ' יאיר בר-חיים, ראש המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב, התייחס לאותו נתון מדאיג והבהיר: "צריך להבין שמצב כזה עשוי להחריף את התסמינים של אותו מטופל וגם קיים חשש אמיתי לגבי הכשירות שלו והיכולת שלו לתפקד ולקבל החלטות כמפקד או כאיש צוות בשדה הקרב. תופעה זו קוראת גם לצורך בהתאמת פרוטוקולי הטיפול הפסיכולוגי, שרובם ככולם מותאמים למצבים בהם הטראומה שהובילה להפרעה הפסיכולוגית נמצאת בעבר ולא קורית שוב".
פרופ' יאיר בר-חיים, קרא למקבלי החלטות לפעול בנושא הסיוע ללוחמי צה"ל בהתמודדות עם הפרעת הפוסט טראומה ואמר: "באופן מידי, יש להעלות את המודעות של חיילים, מפקדים והאזרחים לתסמינים של פוסט טראומה, ומי שכבר החל ונמצא בעיצומו של טיפול ממוקד בהפרעה פוסט טראומטית רצוי שיקבל פטור משירות צבאי נוסף עד להשלמת ההליך הטיפולי וחזרתו לכשירות מלאה מבחינה נפשית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה