בארץ

משקיע ההון סיכון על השקעת המדינה ב-AI: "חובבני, בלי אסטרטגיה"

משקיע הון הסיכון הנודע מייקל איזנברג אמר בדיון בכנסת על תוכניות מדינת ישראל לעתיד אין לנו "פריבילגיה לא להיות מובילים" והדגיש "כרגע תכנית האוצר בנושא היא של 700 מיליון - זה מעט מדי כי אנחנו מאחרים. זה צריך להיות 7 מיליארד"
דורון בלוך | 
בינה מלאכותית-אילוסטרציה AI
בדיון שהתקיים היום (שלישי) בנושא מעמדה של ישראל במירוץ הגלובלי בבינה מלאכותית, הדגישו אנשי הייטק בכירים את החשש הגובר בקרב התעשייה בישראל מפני פיגור משמעותי בתחום הבינה המלאכותית. יו"ר הוועדה והיזמים קראו בדיון לממשלה להשקיע משאבים רבים יותר בתחום זה ולהעניק לישראל יתרון אסטרטגי ולחזק את מעמדה כמובילה בבינה מלאכותית.
מייקל אייזנברג, שותף כללי בקרן הון סיכון 'אלף', אמר בדיון: "כשקמה הממשלה נפגשתי פעמים רבות עם שרי האוצר, הכלכלה והמדע, נכתבו תוכניות, רובן עדיין במגירה. כמו שבמאה הקודמת היו מדינות גרעיניות וכאלה שלא, בעתיד הנראה לעין יהיו מדינות בינה מלאכותית וכאלה שלא. אין לנו פריבילגיה לא להיות מובילים. רק ככה נשפיע בעולם לקדם ערכים יהודים וישראלים. כרגע תכנית האוצר בנושא היא של 700 מיליון - זה מעט מדי כי אנחנו מאחרים. זה צריך להיות 7 מיליארד. הבית הזה מלא בחובבנים לצערי. אין עומק אין אסטרטגיה ואין יעדים. יש המון ישראלים שנמצאים בעולם בתחומי בינה מלאכותית שרוצים לבוא לארץ אבל אין להם למה".
יו"ר הוועדה, ח"כ אורית פרקש הכהן אמרה בדיון "דווקא בימים האלה של מלחמה, גירעון גדול, ואתגרים רבים למדינת ישראל בכל התחומים, הדיון הזה חשוב. מה שקורה בעולמות הטכנולוגיה בעולם זה מירוץ בינלאומי אמיתי, בקצבים ובתקציבי עתק שלא ראינו כמותם. ישראל לא יכולה לבוא ולהגיד שאנחנו במקום מצוין, כשאנחנו הולכים ויורדים בדירוגים וכשהמציאות משתנה כך. אני קוראת מכן שוב לטפל בעצמאותה הטכנולוגית של מדינת ישראל, ולהתחיל לראות בזה כנושא של ביטחון לאומי. על הממשלה לקבוע חוקים שמעלים את הנושאים האלה כנושאי ביטחון לאומי. להקים מועצה לביולוגיה סינתטית, להקים תוכנית השקעות רחבה של תשתיות ועצמאות טכנולוגית בישראל, לפעול ליצירת אקו סיסטם בדומה לחקיקות האמריקאיות, להקים צוות ממשלתי דחוף ולקדם תוכנית להשבת מוחות וחוקרים ישראליים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה