בארץ

אלירן ז״ל יוכר כחלל צה״ל: ''מחויבות עמוקה כלפי כל חייל''

אלירן מזרחי ז''ל, ששם קץ לחייו לאחר שהתמודד עם פוסט טראומה וזומן למילואים, הוכר כחלל צה''ל ויובא לקבורה צבאית. חה''כ שיזמה את המכתב בנושא לשר הבטחון ולרמטכ''ל: ''מעשה המובן מאליו''
דורון בלוך | 
יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האובה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ״ל, ולאחר בחינה שביצע ר׳ אכ״א, הודיעו היום (רביעי) נציגי צה״ל למשפחתו של אלירן ז״ל כי הוא יוכר כחלל צה״ל ויובא לקבורה צבאית. כזכור אלירן, שנלחם וחזר עם התמודדות נפשית, שם קץ לחייו לאחר שזומן שוב למילואים. 
מטעם דובר צה''ל נמסר כי מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן ז״ל, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, אשר התקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע. עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל.
חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) שיזמה את המכתב בנושא עליו חתמו 20 חברי כנסת ונשלח לשר הבטחון ולרמטכ''ל כתבה בחשבון ה-X שלה ''מברכת על ההחלטה של צה״ל לאפשר את קבורתו הצבאית של גיבור ישראל אלירן מזרחי ז״ל. כששלחנו חבריי ואני את המכתב לרמטכ״ל ולשר הביטחון בבקשה להכיר באלירן חלל צה״ל ולאפשר למשפחתו לקבור אותו בקבורה צבאית, הדבר נעשה מתוך ההבנה כי מדובר במעשה המובן מאליו וכי יש לכולנו מחויבות עמוקה כלפי כל חייל שנשלח על ידינו למערכה. אני שמחה שצה"ל קיבל את ההחלטה ואני מתפללת ומייחלת שמשפחתו לא תדע עוד צער''.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה