בארץ

''חצי מכמות הכבאים הנדרשת'': הדיון שחשף נתונים מדאיגים

בעקבות שריפות הענק בצפון, התקיים דיון בוועדה על חוסר מוכנות כוחות כיבוי האש:  "בתרחיש הייחוס העדכני האיומים הם כבדים והמערך לא ראוי לתת מענה"
דורון בלוך |  1
כבאות והצלה (צילום מאיר וקנין/Flash90)
בעקבות שריפות הענק שהשתוללו בשבוע שעבר בצפון הארץ, התקיים הבוקר בוועדה לביקורת המדינה דיון בנושא ובמהלכו נחשפו נתונים מדאיגים על המחסור בלוחמי אש. קצין רפואה ראשי בכיבוי אש אלון בן נון חשף כי המערך פועל כיום עם חצי מכמות לוחמי האש הנדרשת, רבים מהלוחמים מבוגרים וחלקם אינם כשירים מבחינה רפואית. כתוצאה מכך, מספר הפצועים בשגרה גדל משמעותית, עם עד 15 פצועים ביום.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי הביע דאגה רבה מהמצב החמור במערך הכבאות וקרא לממשלה לפעול באופן מיידי. "משמעות של מה שעלה בדיון היום הוא חוסר מוכנות לתרחיש הייחוס. ראוי שיונח מסמך על שולחנו של השר ושולחנה של ממשלת ישראל כדי להימנע מאירוע משמעותי וגדול בעתיד. רוצים לוודא ביצוע, לא ארד מהנושא הזה. ראיתי איך אזורים שלמים נשרפים ואסור להזניח את ביטחונם של אזרחי ישראל. ממילא בקיץ הסכנה קיימת בכל אזורי הארץ אבל ביישובי הצפון שפשוט בוער עכשיו - שריפות ענק שכבר הותירו הרס רב ועצום".
נציג המשרד לביטחון לאומי, עמית שפייזמן אמר בדיון: "בסיכום התקציבי של שנת 23 ו-24, התווספו 200 תקנים למערך הכיבוי. למרות שיש צורך ליותר. ניתנה תוספת תקציבית משמעותית בעקבות המלחמה - 250 מיליון ש"ח לצמצום פערים, רכישת מיגון והצטיידות של המערך".

רח"ט מבצעים בכב"ה, כפיר ביביטקו אמר: "המערך עובד מאוד קשה - לחות נמוכה ורוחות גורמים לשריפות ושכזה דבר עף באוויר הוא פותח עוד ועוד שריפות וזה מה שקרה ביערות. קרה הרבה בשריפות יער אבל ההתפתחות ממקום למקום היא תמשיך להפתיע אותנו בגלל כיוון הרוח. נכתבו תרחיש ייחוס ועשינו לא מעט דברים. לפני השביעי באוקטובר התעסקנו עם הרבה תרגילים בצפון - אנחנו לא במודיעין גדול אבל תחושותינו הייתה שהולך לקרות משהו.  עכשיו אנחנו בתהליך למידה תוך כדי מלחמה והפקת לקחים רבים. ויש שיתןף פעולה עם צה"ל, יש חוסר ב- עוד 1186 לוחמי אש.  יש לנו כרגע 128 תחנות, מול תרחיש הייחוס 159 תחנות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גיסו אזרחים למערך כמו בארה"ב , מקום לכל מי שלא עושה צבא (ל"ת)
    דן 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור