בארץ

בניגוד לטענות חמאס: זה מספר הנשים והילדים שנהרגו בתקיפות צה"ל

על פי תחקיר של סוכנות הידיעות AP, עולה כי משרד הבריאות העזתי, שנוהג לפרסם את נתוני ההרוגים, מציג נתונים שקריים. בנוסף, התחקיר מציג כי בחודש אפריל מספר ההרוגים עמד על פחות מ-40%
מערכת ice | 
חאן יונס ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
על רקע המשך הלחימה ברצועת עזה והשיח התקשורתי הנרחב על עסקת החטופים, סוכנות הידיעות AP מפרסמת תחקיר שעוסק בכך שבחודש אוקטובר, מספר ההרוגים העזתים הכולל נשים וילדים הסתכם על 60%. בניגוד לחודש אוקטובר, בחודש אפריל הנתון עמד על פחות מ-40%. 
לצד אותם נתונים שהוצגו בתחקיר המדובר, צוין פרט נוסף: "האו"ם לא הבחין בכך, ומשרד הבריאות של חמאס לא עשה כל מאמץ לשנות את הנתון". כידוע, ישראל "זוכה"  לביקורת קשה מצד מדינות רבות ברחבי העולם בימים אלו, בשל הטענות כי ישראל אחראית למותם של לא מעט פלשתינים ברצועת עזה.  
על פי הניתוח של סוכנות הידיעות, מאז שישראל ביצעה שינויים באופן פעילות המלחמה נגד חמאס, פחתו התקיפות האוויריות והחלו לצאת לידי מימוש תקיפות ממוקדות. על רקע הפעילות הנרחבת ברפיח, תחקיר AP מציין כי מספר ההרוגים עלה בקצב איטי ופחות אזרחים נפגעו מכוחות צה"ל. 
לצד זאת, הדגישה AP כי משרד הבריאות העזתי, אשר נוהג לפרסם את נתוני ההרוגים, מציג ידיעות כזב. למשל, בחודש פברואר נטען מצד משרד הבריאות העזתי כי מספר 75% מההרוגים היו ילדים ונשים. על פי סוכנות הידיעות, הדבר אינו נכון ואינו תואם לרשימות המדויקות. בחודש מרץ נטען כי מספר ההרוגים עמד על 72%, לטענת AP הנתון היה נמוך מכך. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה