בעולם

המשוואה מתהפכת: האם קטאר תגרש את צמרת החמאס?

למרות הדיווחים כי חמאס סרב להצעה להפסקת אש, משרד החוץ הקטארי טוען כי הארגון עדיין בוחן את ההצעה וכי יש לחכות לתשובה רשמית. במקביל, בתקשורת האמריקנית טענו כי קטאר איימה על בכירי החמאס כי הם יגורשו משטח האמירות במידה ולא יקבלו את ההצעה
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
בשבוע שעבר (שישי), נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציג את ההצעה להפסקת האש שלדבריו הוצעה על ידי ישראל, ותבוצע בשלושה שלבים. למרות האופטימיות הזהירה ששררה בין בני משפחות החטופים, ע"פ דיווח מהערוץ הסעודי א-שרק, חמאס סרב להצעה בטענה שהיא אינה כוללת הפסקת אש קבועה במסגרתה צה"ל ייסוג מהרצועה. הלילה (בין חמישי לשישי), ברשת CNN דיווחו כי קטאר מפעילה לחץ נוסף על ארגון הטרור בשביל שיקבל את ההצעה.
ע"פ הדיווח, קטאר מאיימת כי במידה והארגון לא יקבל את המתווה שהוצע על ידי ישראל (בתמיכת ארצות הברית), צמרת הארגון תגורש מהמדינה. במקביל, משרד החוץ הקטארי טוען כי חמאס עדיין בוחן את ההצעה, מה שמוביל את ארצות הברית להאמין כי ההסכם עדיין בר ביצוע.
נזכיר כי ההצעה שנמסרה על ידי ביידן כוללת שלב ראשון של שישה שבועות, ובו צה"ל ייסוג ממרכזי האוכלוסייה ברצועה וישוחררו חטופים (חיים ומתים) בתמורה למאות אסירים פלסטיניים. בהמשך צפויה להיות הפסקת אש ובה חמאס וישראל ינהלו משא ומתן על השלב השני, בו ישוחררו כל החטופים החיים שנשארו. בשלב האחרון ישוחררו הגופות שנותרו בשבי.
נזכיר כי בחודש אפריל, אחד מחברי המועצה המחוקקת של קטאר נשא נאום במהלכו שיבח את מתקפת הפתע על ישראל, ואף אמר כי זו "רק ההתחלה". בנוסף, ציין כי לעולם לא יהיה ניתן לנהל משא ומתן עם "הישות הציניות", מאחר והיא מכירה "רק בהרג".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה