בארץ

בן גביר תוקף את נתניהו: ''מה יש לך להסתיר?''

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (שני) לנאום הנשיא ביידן, וחשף את ההתנהלות מאז בינו לראש הממשלה נתניהו ''48 שעות שכללו רק מריחות והרבה עמימות'' וחוזר על האולטימטום כנגד חתימה על הסכם ללא מיטוט החמאס ''עוצמה יהודית תפרק את הממשלה''
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נשא הצהרה בפתח ישיבת הסיעה היום (שני) בכנסת, ופתח בהתייחסות לנאום שנשא הנשיא ג'ו ביידן  "פרטי העסקה, כפי שהוצגו על ידי הנשיא ביידן, מלמדים כי מדובר בעסקה שמשמעותה כניעה של ישראל וסיומה של המלחמה ללא השגת יעדה העיקרי של השמדת החמאס'' אמר השר בן גביר.
בדבריו, סיפר בן גביר על התנהלותו מאז אל מול ראש הממשלה נתניהו "בצאת השבת, ביקשתי לשוחח עם ראש הממשלה. בשיחה שהתקיימה בינינו, ראש הממשלה טען כי ההסכם הוא אינו כפי שהוצג בידי ביידן, וכי לא תהיה עסקה מופקרת וסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס. ביקשתי ממנו לצפות בטיוטת ההסכם, והוא הסכים ואמר שאגיע ללשכתו על מנת שאראה בעיניי את הטיוטה.''
בן גביר ממשיך לספר כי הגיע ללשכת רוה''מ גם ביום ראשון, ומתאר "שם האירוע התחיל להיות משונה: עוזריו טענו בפניי כי הוא עסוק כרגע ואינו יכול להתפנות, כאשר אחד מהם פלט: "איזו טיוטה? אין טיוטה". עוזר אחר אמר "אה, יש טיוטה, תגיע מחר לראות אותה".
 
קרדיט: דוברות
השר מספר כי גם הבוקר הגיע ללשכת רוה''מ, ושוב סירבו להציג בפניו את טיוטת ההסכם. "אחרי זה, התקשר אליי ראש המל"ל, צחי הנגבי, וביקש "להסביר לי את הקווים עליהם סיכם הקבינט הקטן". חזרתי על דרישתי לצפות בעיניי בטיוטת ההסכם, אך לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו'', ומדגיש "בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות''.

"אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר?'' אמר השר בן גביר, וענה ''הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה''.
בסיום דבריו, חזר על האולטימטום שלו לנתניהו "אם תחתום על עסקה מופקרת שתביא לסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה''.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה