בארץ

בן גביר מצטרף לסמוטריץ' באולטימטום לפירוק הממשלה: ''עסקה מופקרת''

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לנאום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על המתווה לסיום המלחמה, והעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר שאם מתווה זה יצא לפועל - מפלגתו תפרק את הממשלה
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעקבות נאום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בסוף השבוע האחרון (שישי), בו חשף את המתווה להסכם אותו הציעה מדינת ישראל, לסיום המלחמה בעזה, פרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחשבון ה-x (טוויטר לשעבר) שלו, כי הוא מתנגד לעסקה.
השר בן גביר כתב כי העסקה כפי שפרטיה פורסמו, משמעותה הינו סיום המלחמה, וויתור על מיטוט חמאס. השר תוקף את מתווה העסקה ומכנה אותה ''עסקה מופקרת'' וטוען כי עסקה זו תהווה ניצחון לטרור, וסכנה ביטחונית למדינת ישראל.
בנוסף, ממשיך השר לתקוף את מתווה ההסכם וסובר כי הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט , אלא התבוסה המוחלטת, ומדגיש: ''לא נאפשר את סיום המלחמה ללא חיסולו המוחלט של חמאס''.
בדבריו מבהיר השר באופן חד משמעי, ומציב אולטימטום לראש הממשלה נתניהו: "במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה''.
 
דברים אלו של השר בן גביר, מצטרפים לאולטימטום שהציב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לנתניהו כי במידה ויוציא לפועל את המתווה, יפרק את הממשלה, כפי שהבאנו כאן.

בתגובה לדבריהם של השרים בן גביר וסמוטריץ, פרסם יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד בחשבון ה-x שלו: ''האיומים של בן גביר וסמוטריץ׳ הם הפקרה של הבטחון הלאומי, של החטופים ושל תושבי הצפון והדרום. זו הממשלה הגרועה והמופקרת בתולדות המדינה. מבחינתם שתהיה כאן מלחמה לתמיד, אפס אחריות, אפס ניהול, כישלון מוחלט.''
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה