בארץ

סמוטריץ' מציב אולטימטום לנתניהו: "לא אהיה חלק מהממשלה"

בעקבות נאומו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מיהר שר האוצר לקיים שיחה דחופה עם רה"מ נתניהו בכדי להביע בפניו את התנגדותו להסכמת תנאי המתווה שהציע. בצלאל סמוטריץ': "שוחחתי כעת עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק מממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים"

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נאומו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אשר שודר אמש (שישי) ועסק בתנאי המתווה לסיום המלחמה והחזרת כל החטופים המוחזקים משבי חמאס, העסיק לא מעט את בכירי ממשלת הימין. בציוץ שפרסם מוקדם יותר היום (מוצ"ש) ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), כתב שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על התנגדותו לאותו מהלך ועל השיחה שקיים עם רה"מ נתניהו בנושא. 
"שוחחתי כעת עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק מממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים". בהמשך הציוץ, ציין יו"ר מפלגת הציונות הדתית, כי הוא וחבריו למפלגה לא יסכימו לתנאים שהציע ביידן: "לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים".
 
"אנו דורשים את המשך הלחימה עד להשמדת חמאס והחזרת כל החטופים, יצירת מציאות ביטחונית אחרת לחלוטין בעזה ובלבנון, חזרת כלל התושבים לבתיהם בצפון ובדרום והשקעה מאסיבית בפיתוח מואץ של חבלי הארץ הללו", כך כתב שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ברשת החברתית X.
כזכור, רה"מ בנימין נתניהו התייחס לתנאי המתווה שהציג נשיא ארה"ב. בהודעה שנמסרה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב:  "ממשלת ישראל מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו בהקדם ופועלת להשגת מטרה זו. לכן, ראש הממשלה אישר לצוות המשא ומתן להציג מתווה להשגת יעד זה, תוך עמידה על כך שהמלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה, לרבות השבת כל חטופינו וחיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המתווה המדויק שהוצע ע״י ישראל, לרבות המעבר המותנה משלב לשלב, מאפשר לישראל לשמור על עקרונות אלה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה