בארץ

חה''כ זעק על מחירי המזון בביה''ח: ''קהל שבוי שאסור לשדוד''

ועדת הבריאות דנה היום על היעדר הפיקוח על מחירי מוצרי המזון בחנויות בתי החולים. יו''ר הועדה חה''כ משריקי זעק: "למה כוס קפה בבית החולים עולה 19 שקל? מדובר בקהל שבוי  שאסור לשדוד אותו''
דורון בלוך |  6
יוני משריקי (צילום דוברות הכנסת, vecteezy)
ועדת הבריאות דנה היום (שני) על היעדר הפיקוח על מחירי המזון הנמכר בחנויות בתי החולים. יוזמי הדיון טענו כי אין כיום כל התערבות של משרד הבריאות או רשות התחרות באופן התמחור של מוצרים הנמכרים בבתי החולים. והתוצאה מכך היא שקפה, מאפה או כל מוצר אחר הנמכר בקפיטריות בבתי החולים מחירו יקר משמעותית ממקום רגיל.
כך הובא לדוגמה, כי משקה אייס קפה קטן בבית חולים שיבא עולה 19 ש"ח, וקפה הפוך קטן בבית החולים אסף הרופא עולה 13 ש"ח. שם, נטען, בשונה ממקומות אחרים, הקונים בעמדות הקפה שבבתי החולים הם קהל שבוי, שלרוב אין להם מקום אחר שיוכלו לרכוש בו.
יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש כי "מדובר בקהל שבוי, שאסור לשדוד אותו על מוצרים בסיסיים כמו קפה ובקבוק מים. הזכיין יכול להרוויח במחירי המוצרים היוקרתיים".
משריקי הלין בדיון על התנהלות משרד הכלכלה, ועל טענתם כי הדבר באחריות הרשות להגנת הצרכן. בנוסף דרש משריקי לקבל  בתוך חודש עמדה מפורטת ממשרד הכלכלה לגבי הפיקוח על מוצרי מזון בבתי חולים, האם יש מקום לפיקוח כזה, על אילו מוצרים ובאיזה אופן ניתן לפקח.
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כל הכבוד
    נועם 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סופסוף
    סגור
  • 5.
    להבדיל אלף אלפי הבדלות
    יוספוס 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו דבר גם בנתב״ג. ושוב, אני מדגיש, להבדיל. בכל מקום שיש קהל שבוי, כלומר, אין תחרות, זה מה שיקרה. מי שאשם במקרה של נתב״ג, אלו הממשלות למיניהן, שמוסרות את הזכיינות לכל המרבה במחיר(בתנאי שהוא עומד בתנאי המכרז). למה לא מעמידים בנתב״ג מכונות אוטומטיות , שבתאוריה לפחות, אמורים להוזיל את המחיר. אבל אז יקום איזה בולשביק מההסתדרות וישבית את נתב״ג בגלל כמה עובדים מוכרי קפה שאולי יאבדו את פרנסתם.
    סגור
  • 4.
    איך ירדו המחירים אם 5% עובר לוועד העובדים
    אלעד 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מכרז בבתי החולים יש אחוזים שעוברים לוועד העובדים ויש את מוטיב השכירות שהוא יקר מאוד !! אין ספק שכל ההוצאות היקרות האלו מגולגלות על הצרכנים השבויים!! תורידו מחירי שכירות תעלימו את הפרוטקשיין של וועדי העובדים ותקבלו מחירים שפויים !!!
    סגור
  • 3.
    בוקר טוב אליהו!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה,רק עכשיו הפוליטיקאי נזכר?! זה הרי בכל המדינה ולא רק בבתי חולים,אז שיואיל בטובו וירתום את ש"ס להורדת יוקר המחיה!!!!
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן לטפל בזה
    בני 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הדוכנים מחירים מופקעים וגם המכונות
    סגור
  • 1.
    שערי צדק
    משה אמיגה הראדר 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כון שהקוות הלה הם גזל פשר לצרף עוד כו שדות התעופהבל לשול כה שלים בית החולים שערי צדק להעסיק לעלה חישים גוי של שבת ,גם זה הו גזל
    סגור