בארץ

מהפכה בקופות החולים: "תשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות"

הסוף לסחבת? ועדת הבריאות דנה היום (שני) בהצעת חוק שתחייב את קופות החולים להעביר דיגיטלית את תיקו הרפואי של מבוטח שעבר מהם לקופה אחרת. יו''ר הועדה יוני משריקי: "תשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות"
דורון בלוך | 
יוני משריקי (צילום shutterstock, דוברות הכנסת)
ועדת הבריאות קיימה היום (שני) דיון בהצעת חוק שתחייב את קופות החולים להעביר באופן דיגיטלי את תיקו הרפואי של מבוטח, שעבר מהם לקופת חולים אחרת. החוק החדש קובע הוראה שתחייב את קופות החולים להעביר את תיקו הרפואי של המבוטח לקופה הקולטת עד המועד של העברתו לקופה הקולטת, וזאת ללא צורך בדרישה מפורשת של החבר. חוק זה נומק בכך שפעולה זו מתאפשרת בלחיצת מקש וללא כל הוצאה תקציבית, ושיש בכוחה למנוע פגיעה בבריאות הציבור ובחיי אדם.
יוזם הצעת החוק, ושב ראש ועדת הבריאות חבר הכנסת יוני משריקי (ש''ס), אמר על הצעת החוק: "בשנים האחרונות מתפתחת בעולם מהפכת מידע, המשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות. החוק הוא התשתית הנדרשת על מנת לאפשר למטופלים הנגשה של המידע הרפואי שקיים אודותיהם לשם קבלת שירות מיטבי. חוק זה ייטיב עם המטופלים, שיוכלו לעבור בין קופות החולים בצורה חופשית וללא חשש מאובדן מידע. ההיסטוריה הרפואית שלהם, כולל אבחנות, טיפולים, תרופות ובדיקות, תעבור יחד איתם למוסד הרפואי האחר''.
משריקי מדגיש גם כי ''החוק יאפשר גם לרופאים לקבל תמונה מלאה ומדויקת של מצבו הרפואי של המטופל, יסייע במניעת טעויות רפואיות, במתן טיפול מתאים ובהתאמת התרופות הנכונות. כאשר כל המידע זמין, הרופא יוכל לקבל החלטות מושכלות יותר ולהעניק טיפול מיטבי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה