בארץ

האוצר ורשות המיסים הציעו הסדר חלקי לאולטימטום: ''הצעה מבזה''

משרד האוצר ורשות המס הציעו הסדר חלקי לאולטימטום שהציב משה גפני לראש הממשלה בנוגע להסדר התקציבים לחינוך החרדי. גפני בתגובה ''הצעה מבזה''. חה''כ ולדימיר בליאק: "יריקה בפנים של הציבור"
דורון בלוך | 
משה גפני (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לאחר שמוקדם יותר השבוע, הציב יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת הכנסת משה גפני ממפלגת דגל התורה, אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם לא יוסדר נושא התקציב לחינוך החרדי עד לראשון ביוני, יתפטר מתפקידו כיו''ר ועדת הכספים, דבר שיערער את יציבות הקואליציה.
בניסיון לתת מענה לנושא, משרד האוצר ורשות המיסים הגיעו להסדר חלקי, בו ניתנה ההצעה לשלם כעת רקת את השכר הבסיסי במשכורות, ללא התוספות, דהיינו ההפרשות הנלוות.
בתגובה לכך, פרסם בחשבון ה-x שלו משה גפני כי דחה את ''ההצעה המבזה'' על הסף. ''הצעה מבזה שאיש לא היה מעלה על הדעת להציע למורים ומורות בחינוך הכללי'' טוען גפני.
עוד כותב גפני כי "רק לציבור החרדי יש תחושה שאפשר לעשות מה שרוצים וזה יעבור בשקט".
 
חבר הכנסת משה טור- פז (יש עתיד) כתב על כך בחשבון ה-x שלו: ''רשת פוליטית שמעלה בכספים מקבלת הנחות ופריסות חוב מרשות המיסים. האדם הפשוט. משלם מס. משרת במילואים. וכורע תחת הנטל. ישראל 2024''.
 
חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) כתב גם הוא בחשבון ה-x שלו ביקורת על העניין: "אם אתם עסק קטן, יהיה לכם חוב למס הכנסה בניכויים (הפרשות בגין עובדים) בסך 2000 ש"ח, ולא תשלמו אותו במשך חודש-חודשיים - רשות המיסים תעקל לכם חשבון בנק, רכבים וגם תשלח מכתב אדום לכל הלקוחות שלכם. אבל אם אתם רשת חינוך פוליטית חרדית, ממפלגת "היהלומים" של משה גפני, עם חוב של עשרות מיליוני ש"ח למס הכנסה, שלא שולם במשך שנים - שר האוצר יעביר הוראה לרשות המיסים לבטל את העיקול, על מנת לשמור על שלמות הקואליציה."
בליאק מוסיף עוד כי הדבר הינו ''יריקה בפנים של הציבור שעובד, משרת ומשלם מיסים.'' ואומר כי יוציא פניה דחופה לרשות המיסים וליועצת המשפטית לממשלה. וכי הם יצטרכו לתת תשובות לציבור ''על החרפה הזאת.''
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה