בארץ

צה''ל בהודעה דרמטית: נשקים ארוכים לתושבי יו''ש

במהלך דיון בוועדה לענייני יהודה ושומרון, מסר נציג פיקוד מרכז את הודעת צה''ל כי ניתן אישור לחלוקת נשקים ארוכים גם לתושבי יו''ש שאינם חברי כיתות כוננות. יו''ר הוועדה חבר הכנסת צבי סוכות : "החלטה משמעותית"
דורון בלוך |  1
חלוקת נשק בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
בדיון שהתקיים היום (חמישי) בוועדת המשנה לענייני יו''ש , הודיע צה''ל על ידי נציג פיקוד המרכז כי בעקבות העלייה בטרור בתקופה האחרונה וצמצום כוחות ההגנה המרחבית ביישובים, אישר אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס לחלק לתושבים ביישובי יו''ש, גם לאלו שאינם חברי כיתת כוננות, נשקים ארוכים, וזאת למען חיזוק הביטחון. 
על פי צה''ל, חלוקת הנשקים תתבצע על פי עמידה בקריטריונים, ותרוכז דרך הרבש"צים והחטיבות המרחביות ביו"ש.
קצין הג"מר של פיקוד מרכז אליצור טרבלסי אמר בדיון: "יש אלפי נשקים לא רק אצל חיילים. אזרח שרוצה נשק צריך לקבל אישור, זה עובד ויש אלפים. התהליך הוא שאותו תושב מגיש את הבקשה לרבש"ץ והוא מגיש את זה לחטיבה, זה ייכנס למערכת שלנו ואז מקבלים תשובה".
יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש בוועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי סוכות מסר: "הטרור מרים ראש ואנחנו נעשה הכל כדי להמשיך לחיות ביהודה ושומרון ובכל מקום בארץ שלנו בביטחון ובשלווה. ההחלטה לחלק עוד נשקים ביישובי יו"ש היא משמעותית ותחזק את תחושת הביטחון. אני קורא לתושבי היישובים שרוצים לקחת חלק בהגנה על מקום מגוריהם להגיש לרבש"צים בקשה לנשיאת נשק, על מנת להוסיף עוד כוח תגובה משמעותי".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה תמיד אנחנו נזכרים מאוחר מדיי? (ל"ת)
    אבי 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור