בארץ

גנץ מקיים את ההבטחה: הגיש בקשה להקמת ועדת חקירה

ראש המחנה הממלכתי הגיש את ההצעה ללא תיאום עם בנימין נתניהו. בשל כך, לא ברור מתי, אם בכלל, תעלה לסדר היום. "הקמת ועדת חקירה ממלכתית תעביר מסר חשוב ומאחד לציבור הישראלי"
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
לאחר שאמר כי יש לחקור את אחריות הדרג המדיני באסון ה-7 באוקטובר הגיש היום (ראשון) בני גנץ הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. ההצעה, שהוגשה לשולחן הכנסת, מציעה להקים ועדה רשמית לחקירת מתקפת הפתע של חמאס. עמדת הייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה טרם נמסרה. 
 
גורמים בקרבת השר טוענים כי גנץ עצמו, וגם איזנקוט החבר עמו במפלגה, יהיו נתונים גם הם לחקירה של אותה ועדת חקירה שעתידה לקום במידה וההצעה תתקבל. הוועדה, אם תקום, תחקור את החלטות הדרג המדיני והצבאי ואחריותם של גורמים שונים על המחדל. 
ההצעה הוגשה ללא תיאום עם ראש הממשלה. בשל כך, מזכיר הממשלה יכול להחליט מתי (אם בכלל) להעלות את ההצעה לסדר היום של הממשלה. ההצעה מבקשת להקדיש 15 מיליון שקלים עבור הקמת הועדה, וכן מבקשת להקצות 15 תקנים של כוח אדם לטובת הועדה.
"בימים אלה קיים ערך מדינה ברור כי בישראל קיימות מערכות עצמאיות ומקצועיות המסוגלות להגיע לחקר האמת", נכתב בדברי ההסבר של ההצעה שהוגשה. "הקמת ועדת חקירה ממלכתית תעביר מסר חשוב ומאחד לציבורי הישראלי" נכתב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה