בארץ

סערת ההכרה במדינה פלסטינית נמשכת: כיצד הגיב איתמר בן גביר?

לאחר שראשי ממשלות נורבגיה, אירלנד וספרד הכריזו על הכרה במדינה פלסטינית, מיהר איתמר בן גביר להגיב על אותה החלטה בדרכו הייחודית על ידי הפגנת נוכחות בהר הבית. איתמר בן גביר: "המדינות שהכירו הבוקר במדינה פלסטינית רוצות לתת פרס לחוטפי התצפיתניות ולרבבות תומכיהם בעזה"

מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
על רקע ההצהרות הדרמטיות של ראשי ממשלות אירלנד, נורבגיה וספרד על הכרה במדינה פלסטינית, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם ציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ובו הודיע כי הוא עלה להר הבית, כאות מחאה להחלטת שלוש הממשלות.
"עליתי הבוקר להר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל וששייך רק למדינת ישראל, שם הבהרתי בצורה ברורה: המדינות שהכירו הבוקר במדינה פלסטינית רוצות לתת פרס לחוטפי התצפיתניות ולרבבות תומכיהם בעזה - אנחנו לא נאפשר אף כניעה שתכלול אפילו הצהרה על מדינה פלסטינית", כך ציין בן גביר בציוץ תקיף במיוחד אותו פרסם מוקדם יותר היום. 
 
בנוסף, בן גביר הכריז בפני עוקביו ברשת החברתית כי "את חמאס חייבים להשמיד השמדה טוטלית - לא להעניק לו ולתומכיו פרסים". כאמור, מוקדם יותר היום (רביעי) הכריזו ראשי ממשלות אירלנד ונורבגיה על הכרה במדינה פלסטינית.
בהצהרתו הרשמית של ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטיורה, קרא מנהיג המדינה לשאר המדינות להצטרף אליו וציין כי מדובר במהלך מהיר שיתבצע עד ה-28 במאי. לאחר הצהרתו של ראש ממשלת נורבגיה, אשר גררה את תמיכת אירלנד, פורסמה גם הצהרתו של ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, אשר ציין כי מדינתו מכירה במדינה פלסטינית. 
בעקבות כך, מיהר שר החוץ, ישראל כ"ץ, לגנות את דבריהם של ראשי ממשלות ספרד, נורבגיה ואירלנד ואף ציין בציוץ ברשת החברתית X: "הוריתי להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה על רקע החלטת מדינות אלה להודיע על הכרתם במדינה פלסטינית. אני שולח לאירלנד ולנורווגיה מסר חד וברור: ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה