בארץ

סרטון מחטיפת התצפיתניות ייחשף הערב; אלו המדינות שהכירו ב"פלסטין"

מטה משפחות החטופים מודיע כי הערב ישודר סרטון החטיפה של חמש התצפיתניות מבסיס נחל עוז. מטה משפחות החטופים: "הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים". בנוסף, ממשלות נורבגיה ואירלנד הכריזו על הכרה במדינה פלסטינית – כיצד הגיב שר החוץ ישראל כ"ץ?

מערכת ice | 
הפגנות למען החזרת החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע המאבק הממושך של משפחות החטופים להשבת יקיריהן ארצה ובהכרה על מעשי הטרור והאונס המחפירים של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, מטה המשפחות הודיע היום (רביעי) כי הערב ישודר סרטון החטיפה של חמש התצפיתניות מבסיס נחל עוז באותה שבת שחורה. 
סרטון החטיפה שישודר הערב בשעה 18:00 אשר תועד ממצלמות הגוף של מחבלי החמאס באותה שבת שחורה, מתפרסם על רקע רצונם של הורי התצפיתניות החטופות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, לחשוף לציבור הישראלי ולעולם כולו כיצד החיילות נחטפו מבסיס נחל עוז. 
לטענת מטה משפחות החטופים, מדובר בסרטון שאורכו כ-3 דקות ובשל העובדה כי הוא כולל מספר קטעים קשים לצפייה, הוא נערך וצונזר בהתאם. הסרטון, שכלל במקור תיעוד של הנרצחים במיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות אך צונזר, יציג לצופים הערב תיעוד מחפיר לא פחות – התנהגותם האלימה והמשפילה של מחבלי חמאס נגד הבנות ורגעי האימה שפקדו אותן ב-7 באוקטובר. 
ממטה משפחות החטופים נמסר: "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה - חייבים להחזיר את כולם הביתה. סרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים".
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והמאבק המתמשך להחזרתם של כל החטופים המוחזקים בשבי חמאס מה-7 באוקטובר, היום (רביעי) הכריזו ממשלות נורבגיה ואירלנד על הכרה במדינה פלסטינית.
בהצהרתו הרשמית של יונס גר סטורה, ראש ממשלת נורבגיה, קרא מנהיג המדינה למדינות נוספות ללכת בעקבותיו באותה החלטה וציין כי מדובר בהליך מהיר שיתקיים עד ה-28 במאי.
מי שצפויה להצטרף לאירלנד ולנורבגיה, היא ספרד. פדרו סנצ'ס, ראש ממשלת ספרד, ציין כי גם מדינתו תכיר במדינה פלסטינית עד ה-28 במאי. בעקבות הצהרותיהן הדרמטיות של ממשלות אירלנד ונורבגיה, שר החוץ ישראל כ"ץ דרש להחזיר את שגרירי ישראל ארצה לקיום התייעצויות בנושא.  
בנוסף, היום הגיבו היועמ"שית ופרקליט המדינה לבקשה בבית הדין הבינלאומי בהאג, להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט. "מדינת ישראל יצאה בשבעה באוקטובר למלחמה שנכפתה עליה. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי". 
"הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל, ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים. כפי שמדינת ישראל הבהירה במשך השנים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת צווי מעצר נגד רה״מ ושר הביטחון נעדרת בסיס". הוסיפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה