בארץ

משרד האוצר בהודעה מקוממת: הקמת ממ"דים בצפון יקרה מדי

הממשלה מתעכבת עם מימוש התכנית למגן את הצפון, מכיוון שמחיריהם של הממ"דים התייקר בכ-50%. לטענת האוצר תתאפשר בניית מיגון לישובים הנמצאים עד ק"מ מהגבול. שאר היישובים ייאלצו לשאת לבד בהוצאות המיגון
מערכת ice |  2
ממד חדש בצפון (צילום משרד הביטחון)
על רקע בקשתו אמש (שני) של תובע בית הדין הפלילי בהאג להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, יואב גלנט, עדכן משרד האוצר כי מחירים של הממ"דים התייקר בכ-50% מה שהפך את מימונם ליקר עבור המדינה.
כפי שפורסם לראשונה בחדשות N12, במכתב שנשלח ממשרד האוצר לפיקוד העורף נכתב כי הממשלה מתעכבת עם מימוש התכנית למגן את הצפון בטענה כי הדבר יקר מדי עבור המדינה ולכן תתאפשר רק לישובים הנמצאים עד ק"מ מהגבול. אם כן, נראה שאר תושבי קו העימות הצפוני אשר פונו מבתיהם לפני יותר מחצי שנה ייאלצו לשאת גם בהוצאות המיגון בנוסף להוצאות הכרוכות בשיקום היישובים לאחר המלחמה.
רק לאחרונה המכון האקדמי רופין פרסם את תוצאות המחקר שערך בקרב המפונים והציג תוצאות מדאיגות. רק 44.9% ממפוני הצפון הביעו רצון לחזור לביתם זאת לעומת 91.1% ממפוני הדרום. עוד מצא המחקר כי 25.6% מעקורי הצפון שוקלים מעבר למדינה אחרת. אירוע זה קורה כשברקע עומדת הדרמה הפוליטית שהחלה עם נאומי של שר הביטחון ועדיין לא הגיעה לסיומה. זאת לאחר קריאות ממשלתו של נתניהו לפטר את גלנט ואת השר בני גנץ אשר הציג דרישות נוספות משלו. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מקומם בכלל. מדוע זה צריך ליפול על הקופה הציבורית?
    משתומם 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בניתי ממ״ד בעצמי ועל חשבוני. שיבנו גם.
    סגור
  • 1.
    הודעה לשר סמוטריץ תסגור את המדינה
    גולן 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותזרוק את המפתחות. ביי ישראל לא ראויה למגורי אדם.
    סגור