מדדים ומחקרים

מציאות עגומה: רק חצי מהמפונים ישובו לביתם, רבע שוקלים ירידה מהארץ

מחקר חדש של המרכז האקדמי רופין מציג תוצאות עגומות. מפוני הצפון והדרום הם בעלי אחוזי אמון נמוכים בממשלה ובצבא. בקרב מפוני הדרום הנתונים מעודדים יותר: 91.1% מתכננים לשוב לביתם ורק 16.8% חושבים על מעבר לחו"ל
מערכת ice | 
סיוע כלכלי (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדי ישראל)
על רק הסערה הפוליטית האחרונה שהתעוררה לאחר נאומו של שר הביטחון, יואב גלנט והפגנות המחאה נגד העדר תכנית לטיפול בבעיית הצפון,  מחקר חדש של מרכז האקדמי רופין מציג תוצאות עגומות. רק מחצית ממפוני קו העימות הצפוני מתכננים לשוב לביתם, רבע מהם שוקלים את האפשרות לרדת מהארץ. כך לפי פרסום של ערוץ כאן 11 אתמול (ראשון).
במחקר שערך המרכז נמצא כי מפוני הצפון והדרום הם בעלי אחוזי אמון נמוכים בממשלה ובצבא. התושבים שחיים בשבעת החודשים האחרונים כצוענים מעידים כי חיים בחוסר וודאות מוחלט מביעים ביקרות כלי הדרג המדיני בנושא הזמן הרב שמוקדש ללחימה בצפון. לטענתם, הם למדו ממלחמות קודמות כי אלה צריכות להיות קצרות ויעילות שלא כמו במקרה זה. 
הנתון המדאיג באמת מתייחס להחלטתם של המפונים בדבר חזרתם הביתה. המחקר מצא כי 91.1% מהמפונים הדרומיים מתכננים לשוב לביתם בעוד שרק 44.9% ממפוני הצפון הביעו רצון לחזור לביתם. עוד נמצא כי 25.6% מעקורי הצפון שוקלים לעבור למדינה אחרת לעומת 16.8% מעקורי הדרום.
המחקר מגיע לאחר שרק לאחרונה בוצע מבצע חילוץ של צה"ל והשב"כ במהלכו הוחזרו לקבורה בארץ גופותיהם של ארבעה חטופים וביניהם שני לוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה