בארץ

הוויכוח בין ש"ס לאגודת ישראל: מי תחלק 5 מיליון שקל?

בעקבות ביטול ההילולה המסורתית בהר מירון בל"ג בעומר יחולקו כ-5 מיליון שקלים עבור אירועים מקומיים. מיכאל מלכיאלי התעקש שהכסף יעבור דרך משרד הדתות. מאיר פרוש ביקש להשאיר את התקציבים במשרדו. מי ניצחה בוויכוח וכיצד יראו השנה חגיגות ל"ג בעומר?
מערכת ice | 
ל"ג בעומר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מיד לאחר ההודעה על ביטול ההילולה המסורתית בהר מירון החלו וויכוחים מרים בין ש"ס לאגודת ישראל. ש"ס ביקשו שמימון החגיגות שיחליפו את ההילולה המרכזית במירון יעבור דרך המשרד לשירותי דת, שבשליטתם. מאיר פרוש מאוגדת ישראל, שר המסורת וירושלים, שאמור להיות אחראי באופן מסורתי על הילולת הר מירון, ביקש שהמימון יעבור דרך משרדו. כעת, נראה כי ש"ס ניצחה בקרב הפוליטי.
באתר כלכליסט דווח היום (שלישי) כי המשרד לשירותי דת ברשות השר מיכאל מליכאלי (מש"ס) יממנו את הדלקת המדורות ברחבי הארץ בהיקף תקציבי של כ-5 מיליון שקלים. משרד המסורת משר בתגובה שהדבר יקשה עליהם למנוע עליית קהילות למירון. במקום ההילולה המסורתית בהר מירון צפויים להתקיים מספר אירועים ברחבי הארץ.
אחד מהאירועים צפוי להתקיים ברחבת הכותל. שם גם צפוי להתקיים טקס החלאקה בו מספרים ילדים בני שלוש. למרות שביטול ההילולה ממירון נעשה ממניעים ביטחוניים, נראה כי זירה ביטחונית משמעותית עומדת להיות בכל זאת במרכז החגיגות גם השנה. אחד מהאתרים בהם צפויה להתקיים חגיגה הוא קבר שמעון הצדיק, שנמצא במזרח ירושלים בשכונת שייח ג'ראח
לניצחון של ש"ס בוויכוח הפוליטי בינה לבין אגודת ישראל יש שורשים במחלוקות פנימיות הקיימות בתוך אגודת ישראל. על-פי דיווחים המתווה הקיים כעת מאפשר לש"ס לחלק את הכספים בעוד אגודת ישראל תאלץ לבצע את הפעולות ה"זוהרות" פחות כמו חסימת כבישים וכו'. 
לפני הזכייה זכו המשרד לענייני דת וש"ס לביקורת בעקבות פרסום הודעה כי יוציאו קל קורא בנושא חגיגות ל"ג בעומר. ההודעה ששוחררה הייתה בעלת אופי פוליטי ברור, עם קישור מובהק לש"ס ולאריה דרעי. בש"ס מקווים כעת כי חלוקת התקציבים תאפשר הקמת חגיגות גדולות שימנעו הגעת חוגגים אל ההר ולטענתם גורמים מפיקוד העורף והמשטרה תומכים ביוזמה. 
אירוע ההילולה בהר מירון הוא האירוע הדתי הגדול במדינה. לפני שלוש שנים נהרגו באירוע 45 אנשים ועוד רבים נפצעו בשל הדוחק במקום. מאז הוקמה וועדת חקירה בנושא ומסקנותיה פורסמו בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה