בארץ

בצל המלחמה: יהודים רבים מגיעים לביקור בארץ – הנתונים נחשפים

למרות המצב הביטחוני, יהודי העולם הגיעו לישראל בכדי לחגוג את חג הפסח בירושלים. מלון מצודת דוד מדווח על תפוסה של כ-40% יהודים שמגיעים לחגוג את החג. הרב לוקשטיין: "אנחנו רוצים להראות לישראלים שיהודי אמריקה נמצאים איתם"

מערכת ice | 
ביקור יהודים בישראל (צילום ריקי רחמן, מלון מצודת דוד)
בצל המלחמה, יהודים מארה"ב, צרפת ומקסיקו צפויים להגיע לישראל ולחגוג את חג הפסח המסמל יציאה מעבדות לחירות. בין הקהילות הבולטות שצפויות להגיע היא קהילת "ישורון" מניו יורק, קהילה אורתודוקסית מודרנית הקשורה מאוד לישראל, ובראשה עומד הרב יחזקאל לוקשטיין בן ה- 94 ובנו הרב יהושע לוקשטיין.
המשלחת לישראל של הקהילה האורתודוקסית בניו יורק, אשר בראשה עומד הרב לוקשטיין הינה מסורת המתקיימת מדי שנה בחג הפסח. מסורת שמדגישה את המצווה היהודית להעביר את המורשת מדור לדור כפי שנאמר "והגדת לבנך".
מלון מצודת דוד בירושלים, הנו אחד המלונות המבוקשים בקרב יהודים בעולם לאורך השנה ובמיוחד בחג הפסח, בשל מיקומו הייחודי במרחק הליכה מחומות העיר העתיקה והכותל. המלון מדווח על תפוסה של כ-40% יהודים שמגיעים לחגוג את חג הפסח.
בערב ליל הסדר נערכו במקביל כ-12 סדרים, בנוסחים, שפות ומנהגים שונים, מגוון רחב של מנות שף המותאמות לחג ועבור היהודים מהעולם הנוהגים לקיים יום שני של גלויות, יערך גם ליל סדר שני, עם תפריט מגוון ועשיר.
הרב לוקשטיין, שחונך על ידי גדולי רבני הציונות הדתית, מוביל את קהילתו מעל עשור לחגוג את חג החירות בירושלים, מול חומות העיר העתיקה. השנה, הביקור השנתי יתקיים למרות המלחמה ודווקא בגללה: "אנחנו רוצים להראות לישראלים שיהודי אמריקה נמצאים איתם, רואים ושומעים מה מצבם ורוצים לתת כל עזרה ותמיכה אפשרית". עוד מספר הרב, כי הסדר יכלול את הקריאה להחזרת החטופים והוא יחל בתפילה למענם ולמען החיילים.  "זה יהיה סדר של 133 אנשים, שבו כולם ביחד לוקחים חלק", הדגיש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה