בארץ

סערת משה רדמן: גייס יותר מ-100 אלף שקל - לאן הגיע הכסף?

לפני 9 חודשים פתח משה רדמן קופת פייבוקס עבור מפגינה שנפצעה בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית. בחדשות 12 פורסמה כתבה שהעלתה שאלות בנוגע לכסף שגויס. המפגינה: "הוא אומר לי: 'אני אדאג להעביר לך 15 אלף שקלים'"
מערכת ice |  9
משה רדמן (צילום אייל מרגולין פלאש 90)
מחאת הענק נגד הרפורמה המשפטית העלתה על נס הדגל את משה רדמן, אחד ממובילי המחאה הבולטים. לאחר שבמהלך אחת המחאות נגד הרפורמה המשפטית נפצעה משמעותית מפגינה, החליט רדמן לפתוח קופת פייבוקס וקרא להמונים להירתם למען אותה מפגינה שזקוקה לסיוע רפואי. אותו אירוע החל לפני 9 חודשים ועד כה הצליח מוביל המחאה המוכר לגייס למעלה מ-100 אלף שקלים עבור המפגינה.  
אתמול (חמישי) שודרה כתבה מיוחדת בנושא בתוכנית "המהדורה המרכזית" בערוץ 12 ובה העלתה המפגינה מספר שאלות על התנהלותו של רדמן: "כבר לא רואים מי שילם או מי משך את הכסף. אנשים שואלים: 'הכסף הגיע ליעד שלו?'". על פי הפרסום של המהדורה המרכזית, עשרות אלפי שקלים מהכסף שרדמן גייס הועברו לקופת חברה פרטית שבבעלותו. 
בכתבה לערוץ 12, צוין כי מוביל המחאה לא מכיר כלל את אותה המפגינה ולא שאל אותה אם היא זקוקה לכסף. מלבד זאת, הודגש כי הוא לא עדכן אותה כי פתח קופה וגייס כספים. אותה מפגינה שהתראיינה לחדשות 12 העניקה גרסה אחרת לסיפור: "מביאים לי את מספר הטלפון שלו והוא אומר לי: 'אני אדאג להעביר לך 15 אלף שקלים'".
לדבריה, היא בקשה ממנו לציין שהתקבלו 15 אלף שקלים ושהיתרה לא קשורה אליה ולא באחריותה. על פי הטענות שהועלו ב"מהדורה המרכזית", צוין כי רדמן הבטיח לאותה מפגינה שהכסף יועבר גם לפצועים אחרים, אך אלו לא קיבלו סיוע כספי מטעם הקופה.
המפגינה, שסיפרה על השיחה עם רדמן בזמנו, ציינה כי מוביל המחאה אמר לה: "העברנו גם לירדן מן והעברנו להוא עם העין". על פי בדיקת ותחקיר מעמיק של חדשות 12, נמצא כי הטייס אודי אורי, אשר זכה לכינוי "ההוא עם העין", לא קיבל כסף מקופת הפייבוקס. בנוגע לירדן מן, אשר הוגש נגד כתב אישום בנוגע לתקיפת השרה עידית סילמן, מוביל המחאה תרם לא 1,000 שקלים מחשבונו הפרטי. 
בעקבות הפרסום, מסר רדמן כי "אמרנו מראש שגויס יותר כסף והוא יגויס לפצועים הבאים. חלק אנחנו שילמנו לאנשי מקצוע, חלק העברנו לה, בעצם למה שהיא ביקשה". לדבריו הכסף לא נכנס לחשבונו, אלא לחשבון פייבוקס: "אף אחד לא משך את זה מהפייבוקס".
עוד ציין רדמן: "הכסף נועד לסייע למפגינה נקלעה לִמצוקה. כל הכספים הועברו או יועברו לטובת ענייני המחאה. צר לי שבשל העובדה שסירבתי לתמוך באותה מפגינה במרוֹץ פוליטי, נתפר כאן ניסיון השחרה מגמתי".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    רדמן
    טוני 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנרכיסט אבוטבול מארגן ההפגנות האלימות, אויב מבית
    סגור
  • 8.
    רדמן מארגן ההפגנות האלימות של קפלן
    אנגליקה 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יצא המרצע מן השק והתגלה הפרצוף של אחים לנשק (חלקם)
    סגור
  • 7.
    יאללה לך הביתה משה שלום בלי תודה
    גלילה 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שחרר אותנו מנוכחותך המעיקה. אתה ברסלר - בושה בושה בושה.
    סגור
  • 6.
    אם אלו הם האנשים "הנקיים" וה"ישרים" של השמאל
    אני 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני אבחר ב"מושחתים" של הימין בכל יום ובכל שעה.
    סגור
  • 5.
    האיש האדום - יצא המרצע מן השק.... תירוצים ? (ל"ת)
    יוד 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    חרא סופו שיצוף ויחשף (ל"ת)
    גלית 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    רדמן
    אדריאנה כץ 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רדמן איש מעצבן עם קול בלתי נסבל המשיך לצרכיו האישיים להציק, לפלג לעצבן להפחיד ולהמריד. היה נושא הכלים של גברת ברסלר והיא עם חושיה התנתקה ממנו. עכשיו יודעים מה הסיבה. אוי לנו אם אחד שכמותו חושב להיות מנהיג. כל מהותו ההפך מכך.
    סגור
  • 2.
    בסמול זב כמו אצל הערבים - מנצלים את הציבור (ל"ת)
    גל 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    השמאל אוהב לאמץ אנרכיסטים שחורים שיעשו להם את העבודה
    מוישה פייבוקס 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כך היה גם עם סדי בן שטרית , משה אבוטבול הוא העבריין המזרחי שפועל עבורם והם לא מלכלכים ידיים . מכפיש תוקף שוטרים שורף וחוסם כבישים מאיים על ראש הממשלה לעיני המצלמות ש"נגיע עד אליך בוא אם אתה גבר" מה חשבתם שלא יגנוב אם הוא חסין מהחוק? פושע הוא פושע נקודה.
    סגור