בארץ

עסקת החטופים קרסה? "לא גנץ ולא איזנקוט הסכימו על התנאי הזה"

פורום המזרח התיכון למחקרים אסטרטגים ד"ר סמיר גאטס הסביר בעיתון אל חדאת' הסעודי כי השיח המתקדם שקיים יו"ר המחנה הממלכתי מול וושינגטון, מתרחש גם מול קהיר. לדבריו, "קיבלו את גנץ בבית הלבן, דבר שנתניהו לא זכה לו, וזה לא סוד שמצרים פתחה ערוץ ישיר עם גנץ"
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בצל ההערכות כי המו"מ לעסקת חטופים בקהיר עלה בתוהו, יו"ר פורום המזרח התיכון למחקרים אסטרטגים ד"ר סמיר גאטס הסביר בעיתון אל חדאת' הסעודי כי הדרך האופטימית להגעה להפסקת אש ושחרור חטופים תלויה בלחץ האמריקני, בדגש על הצהרות הממשל, כך עולה מפרסום אמש (שלישי) בסוכנויות הידיעות.
"הנשיא ביידן התקשר לנסיך הקטרת ולנשיא המצרי ודרש 'תנו לי הסכם'", הסביר גאטס בעיתון. "כך גם אמרה סגנית הנשיא האריס והדגישה כי 'אנו רוצים הפסקת אש מיידית, והסכם על השולחן', זה אומר שיש לחץ אמריקני על כל הצדדים כולל ישראל. בארצות הברית קיבלו את גנץ בבית הלבן, דבר שנתניהו לא זכה לו, הוא רק נפגש עם ביידן ודן בנושאים כלליים משניים".
 
"מצרים ניסתה באופן אינטנסיבי לגשר בין הפערים", הוסיף גאטס. "נתניהו דרש שני דברים שלא נידונו בפריס ובקהיר - הגליית 'האסירים הכבדים' לחו"ל ורשימות מלאות של החטופים. לא גנץ ולא איזנקוט הסכימו על התנאי הזה. זה לא סוד שמצרים פתחה ערוץ ישיר עם גנץ. מצרים מנסה להגיע להפסקת אש ולמצוא פתרון פוליטי שימנע פתרון צבאי ויציל את 'העם הפלסטיני' ואולי את חמאס". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה