בארץ

גורל עופר כסיף נקבע: זו ההחלטה הדרמטית בכנסת

החלטת הכנסת בנוגע לעופר כסיף עקב דבריו שאמר נגד תקיפת ישראל בעזה, היא שעופר כסיף יישאר בכנסת וההצעה שיודח מהכנסת לא תתקבל כרגע 
מערכת ice |  1
עופר כסיף (צילום פלאש 90)
חברי כנסת רבים ביקשו להוביל להדחתו של חה"כ עופר כסיף, לאחר שזה חתם על עצומה שטענה כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. המאמצים נמשכים גם בימים אלו, כאשר היום (שני) התקיימה הצבעה במליאת הכנסת על ההצעה להדחתו של כסיף, והמהלך יאושר רק ברוב של 90 חברי כנסת לפחות.
מליאת הכנסת דחתה את הצעת ועדת הכנסת בדבר הפסקת חברותו בכנסת של חבר הכנסת עופר כסיף על פי סעיף 42א(ג) לחוק יסוד: הכנסת. 85 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 11 שהתנגדו. על פי הוראות חוק יסוד: הכנסת, לאישור הצעת ועדת הכנסת דרוש רוב של 90 חברי כנסת, ועל כן ההצעה לא התקבלה. 

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ: "ועדת הכנסת דנה בבקשה במשך שתי ישיבות ארוכות, תוך שחברי הכנסת הקשיבו קשב רב לעמדת נציגת היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית של הכנסת. הצעת ועדת הכנסת התקבלה לאחר שחברי הכנסת שמעו את כל העמדות, קראו את כל המסמכים שהונחו לפניהם ושקלו את העמדות המשפטיות. המסקנה הייתה חד משמעית – חתימה על עצומה נגד מדינת ישראל היא תמיכה במאבקו המזויין של חמאס".

עוד הוסיף ואמר ח"כ אופיר כץ: "עופר כסיף הוא תומך טרור, מהלל מחבלים ונותן לגיטימציה לפגוע בחיילי צה"ל ופוגע בלגיטימציה של מדינת ישראל. כל דקה שהוא נמצא בכנסת ישראל היא ביזיון לנו כפרלמנט ולנו כמדינת ישראל. המעשה שעשה בזמן מלחמה כל כך קשה וכואבת – מעשה שחמאס התפלל להצלחתו - הוא בגידה במדינת ישראל, תמיכה בארגון טרור ובמטרותיו".
יוזם הבקשה, ח"כ עודד פורר: "מבחינתו של חבר הכנסת עופר כסיף החיילים שלנו הם פושעי מלחמה. מבחינתו יושבי קבינט המלחמה הם פושעי מלחמה. על זה אנחנו נמצאים כאן, כדי להגיד לא עוד. לא יישב פה מישהו בתוך כנסת ישראל כדי לפעול כנגדה. 
אני רוצה לפנות לחברי הכנסת – אתם נבחרתם כדי לקבל החלטות, אתם כאן תצטרכו להצביע לפי מה שאתם חושבים, לא לפי מה שיחשוב מישהו אחר בבית המשפט העליון. תצביעו למען חיילי צה"ל, תצביעו למען החיילים שלנו שנמצאים כרגע בחזית, מסכנים את חייהם ויושב כאן בכנסת מישהו שטוען שהם פושעי מלחמה כשהם מגנים עלינו".
ח"כ עופר כסיף חתם את הדיון בדבר הפסקת חברותו בכנסת ואמר: "בקשת הדחה זו מבוססת על שקר מובהק – שאני תומך במאבק המזוין של חמאס. אין דבר רחוק מזה, אין שקר דוחה מזה. מאחורי השקר שעליו מבוססת בקשת ההדחה ניצבת כוונת זדון ברורה – רדיפה פוליטית והשתקה של כל קול ביקורתי בכלל ושל האזרחים הערביים ונציגיהם בכנסת בפרט, כאשר המטרה הסופית היא הדרתם המוחלטת מן השיח הציבורי והפרלמנטרי.
טרם החתימה על העצומה התרעתי במליאה מפני פגיעה בחפים מפשע והאסון ההומניטרי המתרחש בעזה. אבל הערך החשוב מכל שהנחה אותי היה ערך החיים. הרי העצומה מבקשת בעיקרה את הפסקת המלחמה ושפיכות הדמים. אפשר לכעוס על חתימתי אבל בינה לבין תמיכה במאבק מזוין אין שום קשר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להעביר לרפיח לאחים שהוא כל כך אוהב (ל"ת)
    מוטי 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור