בארץ

פיצוץ בוועדת הכלכלה - חה"כ עופר כסיף הותקף: "שונא ישראל"

ממשל ביידן הטיל סנקציות על חשבונות בנק של מתנחלים, לאור התנהלותם האלימה נגד פלסטינים ביהודה ושומרון. יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ דוד ביטן דרש תשובות מהממשלה ומבנק ישראל. לאחר שהתנגד להתנהלותם של המתנחלים, חה"כ כסיף הותקף: "שונא ישראל"
מערכת ice | 
עופר כסיף (צילום פלאש 90)
על רקע הסנקציות שהטיל ממשל ביידן על החשבונות של מתנחלים, בעקבות פעולות אלימות שבוצעו כלפי פלסטינים ביהודה ושומרון, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, חה"כ דוד ביטן, דרש מבנק ישראל והממשלה לקבל תשובות בנוגע לדרכי ההתמודדות עם הסנקציות של ארה"ב, שגרמו להקפאת החשבונות. 
במהלך ועדת הכלכלה של הכנסת שנערכה אתמול (רביעי), עסקו הנוכחים באופי התנהלות הבנקים בשל הסנקציות שהטיל ממשל ביידן על אזרחים ישראלים. מדובר בישיבה שכונסה כתוצאה מבקשת חברי הכנסת ממפלגת הליכוד: עמית הלוי, משה פסל, אריאל קלנר ודן אילוז.
חה"כ אוריאל קלנר מתח ביקורת חריפה על  הסנקציות שהטילה ארה"ב על החשבונות של המתנחלים: "אני לא חושב שמישהו פה יכול לקבל מציאות בלתי נסבלת, שאדם חף מפשע שלא הורשע בשום הליך, לא מתנהל נגדו הליך - יום אחד לא יכול לקנות אוכל לילדים שלו. אפילו בהוצאה לפועל נותנים התראות וישנה הגנת שכר. מסתובבים פה גם כמה מחבלים ערבים בישראל, לא כולם, יש כמה, האם נגד מישהו מהם הופעלה סנקציה כזו? זה לא הגיוני ובלתי נסבל".
חה"כ עמית הלוי, הצטרף לדבריו של קלנר והוסיף: "זו חובתנו הבסיסית להגן על זכויות אזרחי ישראל. אדם הפקיד את הדמים שלו, את כל מה שקנה בדם, יזע ודמעות בבנק. שם בו את כל מה שמיועד למחיתו וילדיו, קם בבוקר וזה נעלם" ואף הוסיף "זה בלתי נתפס ולא סביר".
לצד הטענות הללו, חה"כ עופר כסיף מיהר להסתייג מדברי חברי הכנסת ממפלגת הליכוד, ואמר כי תלונותיהם מהווים דמעות תנין של הקוזק הנגזל והוסיף כי ארגון "יש דין", תיעד את התנהלותם האלימה של המתנחלים: "שלחתי לפחות 20 מכתבים לשר הביטחון והזהרתי שאם לא יהיה טיפול הולם בפוגרומיסטים תהיה בעיה".
דבריו של חבר הכנסת ממפלגת חד"ש הובילו למהומה רבה בוועדה ובעקבות כך, חה"כ לימור סון הר מלך קראה לו: "שונא ישראל" וח"כ צבי סוכות קרא לעברו כי הוא "יעוף מהבית הזה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה