בעולם

ארה"ב חוזרת לעצמה? דו"ח האינפלציה האחרון מספק נקודת אור

דו"ח האינפלציה של שנת 2023 נותן לאזרחי ארצות הברית ולבנק הפדרלי סיבה להיות אופטימיים. האם אנחנו לקראת סופן של עליות המחירים במדינה?
מערכת ice | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
עליית הריבית בארצות הברית גרמה לרבים במדינה לחשוש לעתידם הכלכלי, אפילו זה בטווח זמן הקרוב. אם נוסיף לכך את החשש הגובר ממלחמה כוללת שעלולה לפרוץ באזור המזרח התיכון, בה ארצות הברית תהיה, אם תקרה, שחקנית מרכזית.
כמובן שבמצב של מלחמה שבה ארצות הברית לוקחת חלק משמעותי ופעיל, המשק האמריקאי עלול להיפגע אף יותר. לעומת זאת, אם מסתכלים על דו"ח האינפלציה של שנת 2023, יש לאמריקאים סיבה להיות אופטימיים, מאחר וקיימת אפשרות סבירה שהמדינה נמצאת לקראת סופן של עליות המחירים.
כזכור, האינפלציה בארה"ב עלתה במפתיע בדצמבר ל-3.4%. התחזיות היו לעלייה של 3.2% בחישוב שנתי. בחישוב חודשי נרשמה עלייה של 0.3%, הצפי היה לעלייה ל-0.2%. מדד הליבה (ללא מזון ואנרגיה) בחישוב שנתי רשם האטה ל-3.9% מ-4%, כשהצפי היה להאטה גדולה יותר ל-3.8%. בנוסף, השוק האמריקאי רשם ביצועים נאים לקראת סוף השנה ומדד ה-S&P 500 אף רשם שיא מכובד.
כלכלנים במדינה אומרים כי נתוני הצריכה לקראת סוף השנה החולפת מעידים על האצה קלה והתעוררות של המשק, כאשר לשיטתם זהו "הכיוון הנכון" לחזרת המשק האמריקאי למסלול שיטיב עם אזרחיה ויוריד את הנטל מהם, אפילו במעט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה