משפט

קנס ב-1,200 שקל ופסילה לחודשיים: הנהגים בישראל יוצאים בזול?

נהג שנסע בכביש 6 ללא ביטוח, בהשפעת אלכוהול, כולל עקיפות מסוכנות, קיבל עונש קל מאוד במקום פסילה של שנתיים, בשל הסדר טיעון עם המדינה
מערכת ice | 
רכב (צילום vecteezy)
עונש קל של חודשיים פסילה ו-1,200 שקל קנס, עבור נסיעה בכביש 6 ללא ביטוח, בהשפעת אלכוהול, כולל עקיפות מסוכנות, זה מה שגזר בית המשפט בראשות שהשופטת כרמית פאר גינת על נהג, לאחר שהחליטה לקבל את עסקת הטיעון עם המדינה.
על פי YNET, לבית המשפט הוגש כתב האישום באוקטובר 2022 ונגד נהג נטען כי הוא נסע ברכבו בכביש 6 בשעת בוקר מוקדמת במהירות חסרת אחריות כשהוא מבצע עקיפות מסוכנות כלפי נהגים אחרים בדרך. שוטרים שעצרו אותו מצאו שעשה זאת תחת השפעת אלכוהול וללא ביטוח.
העבירות שעמדו נגדו היו נהיגה בקלות ראש, סיכון התנועה, נהיגה ללא ביטוח ברכב וכן גם נהיגה בשכרות. אלמלא הסדר הטיעון שנסגר מול המדינה, ייתכן שהיה עומד בפני שלילה הרבה יותר ארוכה מחודשיים וקנס של 1,200 שקל. יש לציין כי עונש המינימום על נהיגה בשכרות עומדת על פסילה לשנתיים.
השופטת הסבירה בפסיקתה: "לנוכח מהות העבירות על פי כתב האישום המתוקן ועברו התעבורתי של הנאשם – נראה לי כי ההסדר שאליו הגיעו הצדדים הינו סביר בנסיבות העניין". יש לציין כי במקביל, עומדים נגד הנהג חמישה חודשי פסילה על תנאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה