משפט

העולם מקפיא את הכספים לאונר"א: כל התרחישים וההשלכות

אחרי שארה"ב ירתה את יריית הפתיחה, שורה של מדינות הודיעו על הפסקת המימון לאונר"א וביניהן: קנדה, בריטניה איטליה, אוסטרליה ופינלנד. במקביל. 12 עובדים של אונר"א בעזה פוטרו ובארגון פועלים לפעול נגדם משפטית על סמך הקשר שלהם ל-7.10
מערכת ice |  2
אונר"א (צילום shutterstock)
אחרי שבמהלך מלחמת 'חרבות ברזל' ישראל חשפה את הקשר שבין הסוכנות שמטרתה "לסייע פליטים פלשתינים" (אונר"א) לבין הנהגת החמאס במהלך אירועי הטבח ב-7 באוקטובר, העולם סוף כל סוף מתעורר והארגון שמגלגל מילארד דולר בשנה שאמורים לסייע לפליטים הפלסטינים לכאורה, עומדים לרדת לטמיון והארגון בסכנה.
כשחמאס הביא את רצועת עזה למצב הקשה בתולדותיה אחרי הטבח ב-7.10 שגרר תגובה ישראלית חסרת תקדים בעוצמתה והותירה הרס אדיר לעשרות שנים קדימה, שורה של מדינות חזקות במיוחד הודיעו כי עתה הן מפסיקות לממן את אונר"א שהוכח כמשמש כמחסה עבור פעילות הטרור של חמאס ברצועה.

אחרי שארצות הברית ירתה את יריית הפתיחה, שורה של מדינות הודיעו על הפסקת המימון לאונר"א וביניהן: קנדה, בריטניה איטליה, אוסטרליה ופינלנד. הארגון ממומן בכמיליארד דולר בשנה נכון ל-2022 ובוודאי שעל רקע המלחמה הסכומים היו אמורים להגיע לגבהים חדשים. אבל ישראל רושמת הישג ענק ומטרפדת כסף שאמור להגיע לארגון שהוכח כמזיק ומסית.
כמובן שבחמאס מאוד מודאגים מקריאתו של בית הדין הבינלאומי בהאג לשחרור החטופים ללא תנאים מקדימים זאת ללא הוראה מנגד להפסקת אש מיידית ברצועת עזה, וכבר ראשי הרשות הפלסטינית מפזרים מסרים של דאגה מהכסף שעד כה זרם לרצועה וכעת בדרך להעצר.
אחד הבכירים של הרשות הפלסטינית חוסין א-שיח' אמר לנוכח ההחלטה: "אנחנו קוראים למדינות שהכריזו על הפסקת תמיכתן באונר"א לחזור בהן מיד, ההחלטה תביא לסיכונים פוליטיים והומניטריים גדולים".
במקביל, ראש ארגון אונר"א, פיליפ לזריני, הסביר כי הוחלט לסיים את העסקתם של 12 עובדים הפועלים בעזה, על רקע שיתוף הפעולה שלהם עם חמאס שהוכח על ידי ישראל: "כל עובד אונר"א שהיה מעורב בפעולות טרור יישא באחריות, לרבות באמצעות העמדה לדין פלילי".
בנוסף על כך, העובדה שהארגון ממשיך להנציח את מעמדם הפליטים בעזה גורמת להעמקת הסכסוך הישראלי פלשתיני. על פי הנתונים, הסוכנות העולמית לפליטים מטפלת ב-108 מיליון פליטים ברחבי העולם ומעסיקה כ-20 אלף עובדים, כאשר מתוכם 5.9 מיליון פליטים הם פלשתינים.
"הקמתי את השדולה ב־2015 ומאז אני פועלת להזהיר את הרשויות בישראל ובעולם ולגייס שותפים למציאת פתרון לבעיית הנצחת הפליטים הפלשתינים", אמרה ל"ישראל היום". "בשמונה השנים האחרונות משרד החוץ ומשרד הביטחון סירבו לשנות את עמדתם ואת יחסם בקשר לאונר"א, שלמעשה היתה כיסוי לפעולות חמאס".
לאחרונה גורם מדיני הבהיר כי ישראל שואפת למצוא חלופה לאונר"א ביום שאחרי – אך נכון לעכשיו, אונר"א תמשיך להיות הגורם שמנהל את החיים האזרחיים ברצועה. נכון לעכשיו, הם מתעסקים בעשייה חיובית הכוללת חלוקת מזון, מים ותרופות לאזרחים ברצועה.
כזכור, זמן קצר לאחר תחילת המלחמה פורסם כי למעלה מ-20 מורים פלסטינים המלמדים בבתי הספר של אונר"א ברצועת עזה וביהודה ושומרון היללו ושיבחו בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלהם את מבצעי הטבח שביצע חמאס ביישובי עוטף עזה ב- 7 באוקטובר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה הזמן לעשות להם נכבה בכל איוש!
    מתן 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעופו לירדן
    סגור
  • 1.
    עולם ללא פלסטיניים טוב הרבה יותר
    מחמוד חארטה 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העולם חייב להתחיל ךבצע
    סגור