משפט

עובד דואר שגנב 1.7 מיליון דולר נעצר רגע לפני שברח

עובד דואר לשעבר בארה"ב חשוד בגניבה של צ'קים בסכום כולל של כ-1.7 מיליון דולר. בשבוע האחרון הוא נעצר רגע לפני ניסה לברוח על טיסה לזמביה כשעליו אלפיים דולר במזומן
מערכת ice | 
מעצר (צילום pexels)
עובד לשעבר בדואר האמריקני נעצר והואשם בגניבה ומעילה אחרי שלכאורה גנב צ'קים בשווי של כ-1.7 מיליון דולר. 
העובד לשעבר, האצ'יקוסלה מוצ'ימבה (43), החל לעבוד בסניף דואר בבירה וושינגטון בשנת 2020. הרשויות מאמינות כי את הגניבות ביצע בין אוקטובר 2021 ועד מרץ 2023, כאשר את הגניבה בפועל ביצע מתיבות דואר שונות. לאחר הגניבה הוא הצליח לשנות את השמות והכתובות על הצ'קים וכך הצליח להפקיד אותם לחשבון הפרטי שלו.
החוקרים העידו כי העובד לשעבר חשוד בהפקדה של לא פחות מ-98 צ'קים מתוקנים לשבעה חשבונות בנק שונים. מרבית הצ'קים הגנובים מקורם במחלקת האוצר של המדינה. 
עובדת בסניף של מוצ'ימבה העידה בפני החוקרים כי הוא הצליח לגייס אותה לעזרתו. היא שילם לה אלף דולר כדי לגנוב צ'קים מהדואר. התשלום הועבר על ידו באפליקציית תשלומים כשבוע לאחר שביצעה את הגניבה והעבירה לו את הכסף.
עוד החוקרים העידו כי הם עימתו את החשוד מול הראיות במהלך הקיץ, אך הוא בחר לא לקחת את עסקת הטיעון שהציעו לו ואפילו ניסה לברוח מהמדינה. ביום שלישי האחרון הרשויות גילו שהחשוד רכש כרטיס טיסה לזמביה ליום רביעי בעזרת כרטיס אשראי ששייך למישהו אחר.
מוצ'ימבה נעצר בשדה בתעופה לפני שהספיק לעלות לטיסה. המשטרה מצאה עליו דרכון חדש שהונפק בזמביה בחודש יולי ואלפיים דולר במזומן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה