משפט

מכת השטרות המזויפים בישראל נחשפת: כך עובדת השיטה

לא מעט עוקבים סיפרו לחיים אתגר שגם הם נפלו קורבן לעוקץ ונאלצו לבקש מהבנק להחליף להם את השטרות בכאלה אמיתיים
מערכת ice |  1
כסף (צילום shutterstock)
עוקץ השטרות המזויפים עדיין כאן ועדיין ישראלים רבים נופים לו. אחרי שמגיש קשת 12 חיים אתגר פרסם סרטון טיקטוק בו העלה מחדש את עוקץ השטרות המזויפים שמופצים ברחבי הארץ, לא מעט עוקבים סיפרו שגם הם נפלו קורבן לעוקץ ונאלצו לבקש מהבנק להחליף להם את השטרות בכאלה אמיתיים.
איך יכול להיות שהשטרות המזויפים הללו עוברים בכזו קלות את מנגנוני הבטיחות בבנקים? האם מנסים לגרום לכולנו לעבור לצריכה דיגיטלית של כסף? בינתיים ברשתות החברתיות השטרות המזויפים הפכו לתעשייה של ממש, בפנים גלויות ובלי בושה.
במודעה, שאף פרסמנו כאן מהפייסבוק של אחד ממוכרי השטרות המזויפים נכתב: "אנו מוכרים שטרות דולרים מזויפים עקב יוקר המחייה, פנו אלינו לפרטים, ביקורות, הזמנה או סתם לקשקש".
באיגוד האינטרנט הישראלי מספרים למאקו: "לצערנו ברשתות החברתיות בישראל פועלים גורמים עבריינים שונים המנסים לנצל לרעה את משאבי הרשת והפלטפורמות הדיגיטליות כדי לקדם את עסקיהם הלא חוקיים ולהגיע לקהל רלוונטי. התמודדות עם שימוש עברייני בפלטפורמות כמו רשתות חברתיות ואפליקציות מסרים אמור להיות באחריות הפלטפורמות עצמן ובאחריות רשויות האכיפה השונות, שאמורות לתת מענה לכל סוג של פעילות עבריינית בישראל, אך לצערנו לא נעשה מספיק וניתן עדיין להבחין בתופעות שונות כמו מכירת שטרות מזויפים או חומרים אסורים".
עוד נטען: "ככלל אנו ממליצים למשתמשי הרשת לנקוט משנה זהירות ולבדוק היטב את השירותים והמוצרים שמציעים להם במודעות שונות ברשתות החברתיות וכמובן להקפיד על הוראות החוק כשהם עוסקים בצרכנות ברשת - בדיוק כפי שהיו עושים גם כצרכנים בעולם הממשי". 
ממשטרת ישראל נמסר לידיעה במאקו: "רשת האינטרנט טומנת בחובה סכנות ומעשי מרמה מסוגים שונים ולכן, על הציבור לגלות חשדנות ולנקוט באמצעי זהירות על מנת לא ליפול לאותם מעשי מרמה והונאה ובעיקר לא לתת פרטים מזהים לכל דורש. ככל שיעלה חשד בדבר קיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל תחקור ביסודיות ובמקצועיות על מנת לשים ידה על מבצעי העבירות"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פלוני אומר
    PLONI פלוני 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    5 מזוייף 10 מזוייפים חלק לא מחוספף כמו המטבע האמיתי ... בעבר בשוק היו כאלה אם זה חלק זה מזוייף בוודאות 20 מזוייף אין הולוגרמה בפס בצד 50 מזויף אין פה הולוגרמה בצד יש רק פס אפרורי כזה ואם תתבול את השטר המזויף במים ירד לו כל הצבע ותישאר רק אם דף נייר לבן 100 מזוייף אין בו הולוגרמה בפס שהסממנים הם 100 בהולוגרמה קטנה וגדולה כל הסממנים האחרים הם מצליחים לזייף 1 ל 1 לא תבדילו בשוני ... אגב זה מיוצר בישראל ... בוודאות לא מווריחים שטרות בכמות מדינית בלי הולוגרמה 100!!!!!!!! אחוז!!!!!!!! מזוייף
    סגור