משפט

רשות המסים במהלך ענק: מי הזכאים להטבת מס חדשה?

ועדת הכספים אישרה הקלות במס ל-284 עמותות, ההקלות ניתנו לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה, בין הזכאים: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות הסביבה וקליטת עלייה. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות לכשנתיים פעילות
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90)
ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של חבר הכנסת אלכס קושניר, אישרה היום (ראשון) הקלות במס ל-284 עמותות. חשוב לציין כי כל ההקלות שניתנו, הן לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות.
העמותות המדוברות שיקבלו את הקלות המס ששוות סכומי עתק מדי שנה, אינן מתוקצבות ישירות על ידי המדינה, זאת במסגרת סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (277 עמותות) וסעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין (7 עמותות).

בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות הסביבה וקליטת עלייה. על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות לכשנתיים לכל הפחות של פעילות. את הישיבה ניהל ח"כ ולדימיר בליאק.
כזכור, רק לאחרונה  רשות המסים הודיעה כי החל מ-1.10.2022 ניתן יהיה לערוך תיאום מס נוסף בשל תרומות, רק לגבי תרומות שנתרמו לאחר תיאום המס האחרון. לדוגמה: אם נערך תיאום מס בשל תרומות ב-3.10.22, תיאום מס נוסף בשל תרומות יתאפשר רק לגבי תרומות מ-4.10.22 ואילך.  לפיכך, רק עד 30.9.2022 יתאפשר לערוך תיאום מס בשל תרומות, גם אם נתרמו לפני תיאום המס האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה