בחירות 2022

ועדת הכספים אישרה את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "מדובר בהמשך מדיניות של ביטול תקינה מיותרת והורדת ביורוקרטיה ורגולציה. כניסת חברות אלה לשוק הישראלי תוזיל באופן משמעותי את עלויות העסקה של גופים עסקיים ואנשים פרטיים שעד כה נאלצו לשלם עמלות גבוהות לבנקים על העברת הכספים"
דוד זולדן | 
יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ אלכס קושניר (צילום נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אישר את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים (פטור מחובת רישוי).
ח"כ קושניר מעדכן כי: "יזמתי את הדיון במטרה לתת אור ירוק לחברות פינטק (שירותי תשלום) בינלאומיות להתחיל לפעול בשוק הישראלי, בהתאם לרשיון שניתן להם במדינות מפותחות כגון ארה"ב, ומדינות OECD. מדובר בהמשך מדיניות של ביטול תקינה מיותרת והורדת ביורוקרטיה ורגולציה. כניסת חברות אלה לשוק הישראלי תוזיל באופן משמעותי את עלויות העסקה של גופים עסקיים ואנשים פרטיים שעד כה נאלצו לשלם עמלות גבוהות לבנקים על העברת הכספים. באמצעות הכנסת חברות הפינטק לשוק הישראלי תיווצר תחרות בשירותי תשלום, תוזיל את העלויות ליבואנים ויצרנים שבסוף יתגלגלו לצרכנים". 
עוד אמר קושניר כי "מדובר בעוד צעד שמבטא את החזון של כלכלה ימנית ושוק חופשי. החלטה זו תעוגן בהוראת שעה לשנה וחצי, כדי לאפשר לממשלה להכין חקיקה בהתאם, שגם במסגרתה נדרוש חופש פעולה לשחקנים בשוק ואימוץ סטנדרטים בינלאומיים ללא צורך מיותר בתקינה כפולה". 
לסיום הדגיש קושניר כי "החלק השני של הדיון יעסוק במתן פטור מרישוי לגופי אשראי אשר נותנים הלוואות מעל שלושה מיליון שקלים ללווים עסקיים: הוראת השעה בנושא זה פקעה בסוף שנת 2021, ונוצר גם כאן וואקום שהקשה מאוד על פעילות של גופים אלה ופגע ביכולת גיוס אשראי עסקי. כעת נאשר סעיף זה כהוראת קבע כדי לתת וודאות למשק. המפתח לצמיחה היא תחרות, ודאות והורדת רגולציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה