משפט

החלטה דרמטית בירושלים: הדיירים לא יצטרכו לשלם מסים

דרמה התרחשה היום בירושלים לאחר שנקבע כי לא העירייה לא יכולה לגבות מדיירים היטל השבחה על דירות בשכונת רחביה. ההחלטה עשויה להביא לשינוי בהחלטה ההפוכה שהתקבלה עבור רובע 3 בתל אביב
מערכת ice |  2
פסקי דין ותמ"א 38 (צילום pexels, מאיר וקנין פלאש 90)
החלטה דרמטית שהתקבלה היום, שני, בבירה ירושלים עשויה להוות תקדים לשינוי גדול שיכול להתרחש גם בתל אביב. הדרמה מתקיימת סביב נושא היטל השבחה על דירות מגורים בשכונת רחביה בירושלים וברובע 3 בתל אביב.
הבקשה להטיל מס השבחה על בעלי הדירות בשכונה זו הגיע מטעם עיריית ירושלים, אשר על פי חוק תקבל את כספי המס במידה ויאושר תשלומם, אך יו"ר הוועדה, עו"ד בנימין זלמנוביץ', קבע כי לא ניתן להטיל מס שכזה היות ותוכניות ההתחדשות העירונית שמתבצעות אינן וודאיות.
וועדה דומה התרחשה גם בתל אביב, ביחס לתוכנית רובע 3 (אשר תוכניותיה דומות לאלו של תוכנית רחביה), אך ההחלטה שם הייתה דווקא לטובת העירייה ולא לטובת בעלי הדירות. עקב ההחלטה היום מירושלים הסיפור אינו קרוב להיגמר וסביר כי יהיו ערעורים משפטיים גם בתל אביב וגם בירושלים.
שני התוכניות הן בעלות קווים זהים והן בעצם תוכניות מתאר עבור התחדשות עירונית במסגרת הפרויקט הארצי לחיזוק מבנים, המוכר בעיקר בשמו תמ"א 38. משמע, התוכניות בירושלים ותל אביב אינן תוכניות תמ"א עצמן, אלא תוכניות המציגות כיצד יהיה ניתן לבצע פרויקטים כמו תמ"א באזורים ייעודיים אלו ואחרים.
 
היות וישנו חוסר וודאות גדול בנושא מימוש התכנון והזכויות של הדיירים סביב תוכניות כמו תמ"א 38, החליטה הוועדה בירושלים כי העירייה לא יכולה לגבות היטל השבחה. יחד עם זאת, יש להוסיף כי אחד מן התושבים שדרים באותן השכונות בירושלים הוא נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכונת רחביה הופכת לגיטו חרדי ולכן ההחלטה
    ישראלי 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רחביה הייתה שכונה חילונית ,הופכת לגיטו חרדי של תושבי חוץ שבאים עם הרבה כסף ולכן דואגים להם לא לשלם .התושבים החדשים מוסיפים שטחים בלי חשבון והעירייה מאשרת להם למרות שיש תוכנית רחביה שמגבילה גובה ותוספות ..זו בעיה לדורות ,הורסים את רחביה המקסימה תמורת בניה מכוערת . ראש העיר מאשר להם הכל ..
    סגור
  • 1.
    כל השופטים גרים ברחביה.....
    ניסו 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה חשבתם???? הרי בית המשפט ביטל מס על דירה שלישית כי לכל השופטים בעליון יש הרבה דירות...
    סגור