משפט

הפרקליטות מתכננת: תיק הרצח ייסגר ללא אישום

הפרקליטות הודיעה היום לארגון יש דין על כוונתה לסגור את התיק נגד תושב יהודה ושומרון שדקר למוות את עלי חרב במטע הזיתים בכפר איסכאכא בקרבת אריאל. החשוד טען להגנה עצמית
מערכת ice |  1
אזור הכפר איסכאכא
ביוני 2022 הגיעה קבוצה של תושבי יהודה ושומרון למטע הזיתים בכפר איסכאכא לצורך הקמת מאחז חדש בקרבת אריאל. במקום התפתח עימות בין המתיישבים לפלסטינים ובמהלכו נדקר למוות עלי חרב.
למרות שלל העדויות המחזקות את החשד לרצח בכוונה תחילה, וסותרות את טענת החשוד כי פעל להגנה עצמית, הפרקליטות הודיעה היום כי התיק צפוי להיסגר בעילה של חוסר ראיות ללא כתב אישום נגד החשוד. החשוד לא הסגיר עצמו למשטרה, אלא נעצר בחשד לרצח ולשיבוש הליכי משפט כאשר הגיע רק למחרת האירוע לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה נגדית.
לפי נתוני יש דין 92% מתיקי החקירה שנחקרו בין השנים 2001-2025 בגין אירועי עבריינות אידיאולוגית נסגרו ללא כתב אישום. 81% בנסיבות המעידות על כשל בחקירה.
מארגון יש דין, המייצג את משפחתו של עלי חרב בהליכים המשפטיים, נמסר בתגובה: ״מערכת אכיפת החוק הישראלית ממשיכה לספק לעבריינים הפוגעים בפלסטינים חסינות מפני הדין אפילו כאשר אלו נוטלים את חייו של אדם. חקירת דקירה מכוונת של מתנחל שנתמכת בשלל עדויות של הנוכחים באירוע נסגרת תוך חודשיים, שבמהלכם פעולות החקירה כללו הפחדה ואיום על בני משפחתו של עלי חרב ועדי ראיה נוספים. החלטת הפרקליטות לסגור תיק כה חמור ללא כתב אישום, וקבלת טענת החשוד כי פעל להגנה עצמית עומדות בסתירה לעדויות רבות של פלסטינים שהיו במקום ואף להתנהגותו של החשוד לאחר מעשה. בנוסף, במקום היו לכל הפחות מאבטחים חמושים של ההתנחלות אריאל (וייתכן שאף כוחות צבא). אילו היו סבורים שמי מהנוכחים מצוי בסכנת חיים ודאי היו פועלים להגן על האזרחים שלצדם. החלטת הפרקליטות מוכיחה שחייו של פלסטיני בגדה המערבית שווים בעיני מערכת אכיפת החוק כקליפת השום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השמאל לטובת מחבלים חמאס (ל"ת)
    . 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור