משפט

בן אנד ג'ריס טעתה? כך החרם על ישראל נכשל

על פי המומחים של רויטס, בן אנד ג'ריס, מותג הגלידות שהחרים את ישראל והמהלך בוטל על ידי חברת האם, היה צריך להיות מודע לכך ש"יוניליוור עשויה לראות לנכון לשים את המותג בן וג'ריס בכל מקום ובכל מקום בעולם"
מערכת ice |  3
יוניליוור ישראל, בן אנד ג'ריס (צילום ויקיפדיה/ אייל עמית, פלאש 90)
המאבק המשפטי של בן אנד ג'ריס עם יוניליוור שופך אור על סוגיה המשפיעה על מספר הולך וגדל של מותגים מובילים מטרה: כיצד לשמור על זהותם לאחר שנרכשו על ידי חברת צריכה גדולה.
קבוצות צרכנים רב-לאומיות מיהרו לצבור מותגים בעלי מודעות חברתית בשנים האחרונות, וביקשו לנצל עלייה בביקוש בקרב לקוחות למוצרים אתיים, הנמכרים בדרך כלל במחירים גבוהים. בשנת 2000, החברה גרפה את בן אנד ג'ריס תמורת 326 מיליון דולר עם אזהרה יוצאת דופן: יצרנית הגלידות מוורמונט תשמור על הדירקטוריון העצמאי שלה, האחראי להנחות את זהותה החברתית והפוליטית.

בן אנד ג'ריס מאמינים כעת שהמחויבות הזו הופרה, בעקבות סערה על תוכניתה להפסיק למכור גלידות בגדה המערבית "הכבושה" לכאורה על ידי ישראל, שהובילה בסופו של דבר את יוניליוור לסגור עסקה למכירת העסק הישראלי של המותג לידי הזכיין.
"זו קריאת השכמה לאנשים שעושים עסקאות להיות ערניים יותר ולהבטיח לא רק שהכספים תומכים בעסקה, אלא שהעימותים העתידיים הפוטנציאליים הבסיסיים הם חופשיים וברורים", אמר מארק כהן, פרופסור באוניברסיטת קולומביה. בן אנד ג'ריס, ששווה כעת למעלה ממיליארד יורו, אומרת שהמכירה הישראלית מנוגדת לערכים שלה בכך שהיא מאפשרת למוצריה להישאר זמינים בגדה המערבית.
מותג הגלידות היה צריך להיות מודע לכך ש"יוניליוור עשויה לראות לנכון לשים את המותג בן וג'ריס בכל מקום ובכל מקום בעולם", אמר כהן. מצד שני, יוניליוור הייתה צריכה להבין את מייסדי בן אנד ג'ריס "נקטו עמדה פוליטית במגוון נושאים, לא מעט בהם התנגדותם לפעולות מדינת ישראל", הוסיף.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היהודים הרפורמים, הבעלים של B&J, הם שמחרימים את ישראל. (ל"ת)
    אנה 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הכל ביזנס
    Haim 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכל החברות המוכרות את התוצרת שלהם לפי "המצפון ",בעסקים אין מצפון השורה התחתונה היא הרווח!!! מי שרוצה מצפון שיתנדב ל green peace
    סגור
  • 1.
    זהו מחיר השנאה, ושום גלידה שלכם לא תכפר על הרעל המר שלה (ל"ת)
    אלמוני 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור