משפט

ויזה מסתבכת בענק: מואשמת בסיוע להפצת פורנוגרפיית ילדים

חברת וויזה ממשיכה להסתבך. פסק דין שהוטל לאחרונה קושר אותה לעבירות של הפצת פורנוגרפיית ילדים ומאשים כי סייעה ביצירת רווח ולא חסמה את התשלומים שהתבצעו באתר
מערכת ice | 
XXX (צילום pexels edit ice)
בית המשפט האמריקאי קבע ביום שישי כי ויזה סייעה לאתר הפורנו הפופולרי "פורנאהב" "לייצר רווחים מפורנו ילדים ומסחר במין" - החלטה שעלולה להיות בעלת השלכות ארוכות טווח על חברות כרטיסי האשראי, אומרים משקיפים משפטיים.
בית המשפט דחה את בקשתה של ויזה להימחק מתביעה נגד חברת האם MindGeek, וקבע שיש מספיק ראיות כדי להראות שהחברה "סיפקה ביודעין את הכלי המשמש להשלמת הפשע" של הפצת פורנוגרפיית ילדים. ההחלטה התקבלה בקשר לתביעה שהגישה אישה שטוענת שפורנאהב גררה את רגליה ולא טפילה כראוי בסרטון אשר הופיע באתר ואשר מתעד אותה באקט מפורש כשהייתה בת 13 בלבד. בשלב מסוים אף דרשו הוכחה שהיא אכן הילדה המצלומת. 
לאחר מספר שבועות, הקליפ, שכותרתו "ברונטית בת 13 מציגה את המצלמה", הוסר אך הועלה מחדש באתרי MindGeek אחרים ב-2014, זכה למיליוני צפיות והרוויח לחברה כספי פרסום בהנגשת כרטיסי ויזה. למעשה, הסרטון האסור עוד היה קיים באתר החברה עד 2020. 
לפי התביעה. התובעת נקלעה לדיכאון עמוק, ניסתה להתאבד והפכה לצרכנית הרואין. לטענתה.עוד בהיותה קטינה, היא החלה לשחק בסרטוני פורנו אחרים שהופקו על ידי גבר מבוגר כדי לתמוך בהרגל שלה, כך נכתב בתביעה.
 
בפסיקתו, כתב שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, קורמק קרני, כי ישנן ראיות תומכות מספקות לכך שוויזה עוסקת בקנוניה פלילית עם הפורנוגרפים המקוונים". "הנה ויזה, עומדת ושולטת בשסתום, מתעקשת שאי אפשר להאשים אותה בדליפת המים כי מישהו אחר אוחז בצינור"
"כאשר MindGeek מחליטה לייצר רווחים מפורנו ילדים, וויזה מחליטה להמשיך לאפשר שימוש ברשת התשלומים שלה למטרה זו למרות שהיא יודעת על הנעשה באתר. ניתן לצפות מראש כי קורבנות של פורנו ילדים כמו התובעת יסבלו מהנזקים התובע טוען", נכתב בפסק הדין.
היא גם ביטלה את הטיעון של חברת ויזה, על היותה צד שלישי תמים, וציינה שחברת כרטיסי האשראי השעתה לזמן קצר את קשריה עם Pornhub בשנת 2020, על רקע האשמות שהיא מכילה אלפי סרטונים לא חוקיים לפני איחוד כוחות מחודש.
 
פורנהאב היה אתר האינטרנט התשיעי הפופולרי ביותר בארה"ב בחודש שעבר. המרכז האמריקאי הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים אמר שהוא חקר כ-5 מיליון סרטונים חשודים בפורנוגרפיית ילדים ב-2021 לבדה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה