משפט

קרן השקעות בנדל"ן ריט 1 תובעת מאות מיליונים

קרן ההשקעות בנדל"ן מניב הראשונה בישראל הגישה לביהמ"ש המחוזי תביעה של יותר מ-233 מיליון שקלים נגד כידן דאהרי, ירון אדיב וחברת D&A2 בע"מ שבשליטתם, לאחר שהפרו לכאורה את ההסכם להעמדת בטוחה
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
ריט 1, קרן השקעות בנדל"ן מניב הראשונה בישראל, הגישה לביהמ"ש המחוזי ת"א-יפו תביעה על סך 233,474,745 ש"ח נגד כידן דאהרי, ירון אדיב וחברת D&A2 בע"מ (חברה הנמצאת בשליטתם) וזאת לאחר שהפרו את ההסכם להעמדת בטוחה שנחתם בינם לבין ריט 1 ביום 24.3.2021. 
הפרת ההסכם מתבטאת בכך שהיה על דהארי, אדיב וחברת D&A2 בע"מ להשיב לריט 1 את הבטוחה ע"ס כ-213 מיליון ש"ח (וכן לשלם סכומים נוספים הקבועים בהסכם) עד לתאריך 31.12.2021, אלא שעד מועד הגשת התביעה הם לא החזירו לחברה את הבטוחה בתוספת סכומים נוספים שנקבעו בהסכם. סכום התביעה מורכב מהבטוחה שניתנה לנתבעים על-ידי ריט 1 במרץ 2021, וכן מסכומי כסף נוספים – כגון ריבית פיגורים בהיקף של 1% לחודש על סכום הבטוחה, עלות הארכת הערבות והוצאות נוספות הנובעות מאי-השבת הבטוחה.
כתב התביעה, שהוגש באמצעות עוה"ד שמוליק קסוטו וטל גוטמר ממשרד קסוטו ושות', מגולל את הפרשה ומפרט את ניסיונות הנתבעים להתחמק מהשבת הבטוחה שניתנה להם, תוך שהם מייצרים מצג שווא מול התובעים, כאילו בכל פעם נוצר "עיכוב" חדש בהשבת הכסף. ראוי לציין כי ריט 1 מעריכה כי נמצאים בידה בטחונות טובים להשבת הבטוחה ופרעון החוב שנצבר, הכוללים שעבוד על מקרקעי ישפרו סנטר במודיעין ("ישפרו סנטר") וכן ערבויות אישיות של דאהרי ואדיב. בהקשר זה יצויין כי דאהרי ואדיב הינם בעלי השליטה בישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים בע"מ ובחברת תנופורט בע"מ. 
תחילתה של הפרשה באפריל 2020, כאשר הנתבעים ביקשו לרכוש את מלוא אחזקותיה של "נכסים ובניין" בחברת ישפרו. הנתבעים, שהיו זקוקים למימון נוסף להשלמת העסקה, פנו לריט 1, באמצעות חברת 2A&D הנמצאת בשליטתם, בבקשה שיעמידו בטוחה לצורך התשלום האחרון להשלמת עסקת ישפרו. בהסכם נקבע במפורש מועד השבת הבטוחה (31.12.2021), כאשר הוא אינו מותנה בדבר. להעמדת הבטוחה חתמו דהרי ואדיב על כתבי ערבויות אישיות, ללא הגבלה בסכום. 
העמדת הבטוחה לטובת הנתבעים, סייעה להם בהשלמת עסקת ישפרו, אשר לא הייתה יוצאת אל הפועל ללא הבטוחה שהעמידה ריט 1. כתב התביעה מציג את התירוצים שהמציאו הנתבעים במטרה להתחמק מתשלום הבטוחה (והסכומים הנוספים) המגיעים לריט 1. לאור זאת, החליטה ריט 1 לתבוע את דאהרי, אדיב וחברת D&A2 בע"מ על מנת לקבל לידם את סכום הבטוחה, וכן סעדים נוספים הנובעים מאי השבתה.  
 
במקביל, ממשיכה ריט 1 לנהל את תביעתה נגד ישפרו לאכיפת מימוש האופציה שניתנה לחברה לרכישת 75% מחלק ישפרו ב"ישפרו סנטר". ישפרו הגישה כתב הגנה ביום 12.6.2022 ואילו החברה צפויה להגיש כתב תשובה ביום 18.7.2022, כאשר טרם נקבעו דיונים נוספים בבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה