משפט

רשות המיסים תחת מתקפה: מדוע קיזזה מענק קורונה?

בית המשפט המחוזי בחיפה מתח ביקורת על הרשות וקיבל את הערעור של חברה שהמענק שקיבלה קוצץ, כאשר הבהיר כי אסור היה לה לעכב החלטה בנוגע לגובה מענק קורונה כל כך הרבה זמן
מערכת ice | 
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
ערעור שהגישה לאחרונה חברת לאבטחת טיולים נגד רשות המסים התקבל בבית המשפט המחוזי בחיפה, לאחר שהרשות אישרה חלק קטן ממענק הקורונה שביקשה החברה, באיחור של כמעט 70 ימים מהמועד האחרון שנקבע בחוק.
השופטת אורית וינשטיין ביקרה בחריפות את התנהלות רשות המיסים וכתבה כי מענקי הקורונה נועדו לתת סיוע מהיר ויעיל לעסקים. חברת "ב.ג. בטחון הצפון" נקלעה ללא מעט בעיות בעקבות התפרצות מגפת הקורונה שגרמה להפסקה מוחלטת של פעילותה ולהוצאתם לחל"ת של 134 עובדיה.
 
על פי YNET: "החברה ביקשה בהתאם לחוק בקשת הסיוע הכלכלי מענק עבור השתתפות בהוצאות קבועות לחודשים מאי-יוני 2020 וטענה כי היא זכאית למענק של כ-386 אלף שקל. אבל רשות המסים לא קיבלה את הבקשה במלואה ושילמה לה כ-214 אלף שקל בלבד. החברה הגישה השגה, ומשלא התקבלה תשובה, הגישה גם ערר. במרץ 2021 הוגשה לתיק הערר החלטת הרשות בהשגתה של החברה ונקבע כי יש להקטין את המענק לכ-110 אלף שקל בלבד. בהחלטה נקבע כי השינוי נבע מבדיקה נוספת של נתוני השכר. החברה טענה כי ההחלטה בהשגה ניתנה בחלוף המועד שנקבע בחוק הסיוע הכלכלי (120 יום מהגשת ההשגה) כך שיש לקבל את הערר על הסף".
הוסבר כי רשות המיסים טענה מצדה שחרף העובדה שחל עיכוב, לא נקבעה בחוק סנקציה הנוגעת לאיחור במתן ההחלטה בהשגה ולכן המועד אינו מחייב. בהסבריה טענה כי החברה היא "עסק עונתי" ולכן חישוב המענק צריך להיות מחושב אחרת. הערר התקבל באופן חלקי וקבעה כי היותה של החברה "עסק עונתי" מהווה עילה סבירה לשינוי שנעשה על ידי הרשות. עם זאת, היא דחתה את אופן החישוב וקבעה שהחברה זכאית ל-214 אלף שקל.
"על כך הגישה החברה ערעור למחוזי. היא טענה שההחלטה בהשגה ניתנה באיחור משמעותי ללא סיבה מוצדקת. לדבריה, מדובר בסחבת, בניסיון להתיש אותה, ויש להורות על קבלת הערר על הסף. עוד היא טענה כי לא ניתנה לה זכות להגיב לטענת ה"עסק העונתי" שמהווה הרחבת חזית. ואכן, השופטת אורית וינשטיין קיבלה את שתי טענות החברה במלואן. היא קבעה שהרשות איחרה במתן ההחלטה בהשגה ב-68 ימים ללא הסבר או הצדקה. עוד צוין כי מאחר שתכלית החוק היא לקדם בזריזות את מתן המענקים על מנת לספק לעסקים "חמצן", לא ניתן לעכב את ההחלטה מעבר למועד הקבוע בחוק וצריך היה לקבל את הערר בשל האיחור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה