משפט

שלוש מדינות נוספות הפכו לאדומות, גל חמישי בדרך?

בכירי משרד הבריאות הגדילו את רשימת המדינות האדומות והזהיר מפני טיסות לחו"ל. מוקדם יותר, הממשלה אישרה את עדכון הגבלות הקיימות בנתב"ג ומתווה הכיתה הירוקה. שר הבריאות: "אי אפשר למנוע את התפשטות של האומיקרון"
מערכת ice | 
ניצן הורוביץ (צילום אורן בן חקון פול)
ניצן הורוביץ שר הבריאות ובכירי משרד הבריאות כינסו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס עידכנה כי אנגליה, דנמרק ובלגיה הפכו לאדומות מתוך חשש של התפשטות וריאנט אומיקרון בישראל.  
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר במסיבת העיתונאים כי: "עד כה זהו 55 מאומתים לאומיקרון. רובם שבים מחו"ל או כאלה שבאו במגע. ישראל במצב טוב מיתר מדינות העולם. נקטנו במדינות שאף מדינה לא עשתה והתוצאות לפניכם. אנחנו פועלים בשיקול דעת, ומתוך הבנה שאי אפשר למנוע את התפשטות של האומיקרון, אבל אפשר לקנות זמן לצורך איסוף נתונים והתחסנות".
אלרעי פרייס הוסיפה כי: "ישנה התפשטות נרחבת בעולם תוך שבועיים. בדרום אפריקה מדובר בעשרות אלפים. התחלואה בדרום אפריקה יותר קלה ויש פחות תמותה. זה רק התחלה, אנחנו לא יודעים אם זה באמת מעיד על הקטלניות הפחותה של הווריאנט או שזה רק התחלה". וכאמור טענה שבתוך שלושה ימים שלוש מדינות נוספות יצטרפו לרשימת המדינות האדומות: אנגליה, בלגיה ודנמרק. 
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש הזהיר כי מי שמתכנן נסיעה לחו"ל עלול למצוא את עצמו בבידוד כשיחזור.
כזכור, הבוקר, הממשלה אישרה את עדכון מתווה הכיתה הירוקה ואת הארכת המגבלות ליוצאים ולנכסים לישראל.
לפי התקנות החדשות בנוגע לכיתה הירוקה, המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו שני תלמידים מאומתים, תרחיש זה מהווה כ-5% מהמקרים המדווחים. היה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי. המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון. במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.
הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג, למשך 10 ימים נוספים מתווה הכניסה והיציאה מן הארץ: תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים
ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.
ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא. ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה שלילית שלהם ושל כל הנוסעים שהיו עמם בטיסה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד.
כמו כן, אישרה הממשלה את הארכת מצב החירום עד ל-20 בפברואר, וכן את הארכת התקנות המחייבות בדיקה לפני הכניסה לישראל, ובדיקה בתחנת הגבול לאחר ההגעה לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה