משפט

גיל תמרי חזר לישראל, לאילו הטבות מס יהיה זכאי?

אחרי למעלה משני עשורים בארצות הברית ככתב החוץ של חדשות 13, תמרי שב לישראל וקיבל את תעודת תושב חוזר. במשרד העלייה והקליטה בירכו: "מהעיתונאים הבולטים בתקשורת הישראלית, המסקר שנים רבות את אמריקה וסוף סוף, כאמור, הוא שב הביתה", מה ירוויח כעת ואלו הטבות מס יקבל?
כפיר אדר |  11
גיל תמרי (צילום שמוליק עלמני)
אחרי למעלה מ-20 שנה בארצות הברית, גיל תמרי שב לישראל וקיבל היום (חמישי) את מעמדו כתושב חוזר במדינת ישראל. תמרי עתיד להתחיל בתפקיד עורך חדשות החוץ של חדשות 13 במקומו של נדב איל שיעזוב.
תושב חוזר הוא תושב ישראל שעבר להתגורר בחו"ל והפסיק להיות תושב ישראל, ולאחר מכן חזר לארץ כדי להתגורר בה וקיבל מעמד של תושב חוזר על-ידי המוסד לביטוח לאומי. לאחר שהוכר, יהיה זכאי לקבל קצבאות של הביטוח הלאומי (בהתאם לתנאי הזכאות של כל קצבה), ויהיה עליו להסדיר את תשלום דמי הביטוח הלאומי ודמי ביטוח הבריאות. מי שעונה על הגדרת מעמד "תושב חוזר" במשרד העלייה והקליטה עשוי להיות זכאי לסיוע בתחומים שונים, כגון הקלות במס, ייעוץ עסקי ועוד.
 
תושבים חוזרים ששהו מחוץ לישראל לפחות 10 שנים רצופות (וכן מי ששהו בחו"ל 5 שנים וחזרו לישראל בין השנים 2009 - 2007), זכאים להטבות מס משמעותיות. ההטבות הניתנות לתושבים החוזרים כוללות: פטור ממס למשך 10 שנים על כל הכנסה שמקורה מחוץ לישראל. הפטור מקיף את מכלול ההכנסות, האקטיביות והפסיביות, בין אם מקורן מרווחי הון ממימוש נכסים והשקעות מחוץ לישראל, ובין מהכנסות שוטפות שהופקו מחוץ לישראל. לגבי נכסים מחוץ לישראל (רווח הון או הכנסות שוטפות), הפטור יחול גם אם נרכשו לאחר חזרתו ארצה של התושב החוזר, ובמהלך 10 שנות הפטור.
תקופת הסתגלות של שנה לפני קביעת התושבות לצורך מס. למידע נוסף, ראו באתר משרד העלייה והקליטה. על חברות זרות הפועלות בחו"ל, ונמצאות בבעלות התושב החוזר, לא יחול מיסוי באופן אוטומטי. שיעור המס בישראל על פנסיה מחוץ לישראל, לא יעלה על שיעור המס שהיה משולם במדינה הזרה לו הפנסיה הייתה מחויבת במס במדינה הזרה.
משרד העלייה והקליטה מסר: "המשרד מברך את העיתונאי גיל תמרי שקיבל מעמד תושב חוזר. הוא על המרקע שלכם כמעט כל ערב, ואתם מכירים אותו כמי שאומר למעלה משני עשורים בערוץ 13: " גיל תמרי -וושינגטון". כעת, הוא חוזר הביתה עם רעייתו אפרת ומשפחתם".
עוד נמסר: "תמרי הוא מהעיתונאים הבולטים בתקשורת הישראלית, המסקר שנים רבות את אמריקה וסוף סוף, כאמור, הוא שב הביתה. היום הוא קיבל תעודת עולה מאירינה גופמן, יועצת תיעוד וזכאות של המשרד, וזכה לשירות כאחד האדם. המשרד מברך את שובו הביתה".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    נמאס
    99 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע צריכים לממן אותו אחרי שעשה מאות אלפים???שישאר שם ואו לחזור ללא הטבות.חוצפה של מדינה ישראל.עובדת כמו חמור ואין שום זכויות.
    סגור
  • 8.
    גיל תמרי עיתונאי מוערך ביותר. שידר ומשדר כתבות לעניין.
    סוזן 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיל תמרי שידר כתבות באופן ענייני ומעניין בהיותו בארצות הברית. אני מעריכה מאד את עבודתו ומאחלת היקלטות קלה ונעימה בשובו ארצה. אינני מכירה אותו אישית, אבל הוא עושה רושם של אדם נבון, מוכשר ובעל ערכים, אדם שבוודאי ייצג אותנו שם בכבוד ועשה את עבודתו נאמנה. מאחלת לו קליטה מהירה בשובו ארצה.
    סגור
  • 7.
    את מי זה מעניין
    אלי אביטל 09/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיני אינן צרות שיקבל מה שמגיע לו. למה זה נושא המעניין את הציבור.
    סגור
  • 6.
    חבל שלא נשאר שם - חלאה
    לך 09/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד סמאלני רשע
    סגור
  • למה חלאה?
    רמי 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אהבתי את נטייתו לשמאל.אבל למה חלאה?
    סגור
  • טען עוד
  • שאלתי את עצמי
    משה 09/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי תגיע התגובה מהאדיוט התורן
    סגור
  • 5.
    ההטבה הכי גדולה שלו- צבירת זכויות בביטוח לאומי האמריקאי
    רפי 09/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקבל בגיל הפנסיה קיצבה נאה מהביטוח הלאומי האמריקאי בנוסף לקיצבה מהביטוח הלאומי בישראל.
    סגור
  • 4.
    האם ממנים לו מחליף ? או רוצים לחסוך את העלות הזאת ? (ל"ת)
    אחד 09/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    את מי זה מעניין !? (ל"ת)
    אריק 09/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    גיל תמרי
    שושנה 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עוד אחד חחחחחחחחחח
    סגור
  • 1.
    הוד
    אדרישק 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גיל תמרי עיתונאי מוערך ...מקצועי ומנומס....ברוך הבא
    סגור