משפט

הנאמן על נכסי אליעזר פישמן חשף: כך התנהלה המשפחה בניגוד לחוק

בעדכון לבית המשפט המחוזי, עדכן הנאמן על הפעולות שביצעה בתו של פישמן, ענת מניפז - כיצד סייעו לחייב, ונטלו חלק פעיל בהברחת נכסיו באמצעות מבנה החזקות הנ"ל, כיצד זויפו מסמכים לכאורה וכיצד "ציידה" את הנתבעים ב'ראיות' שונות
מערכת ice |  2
אליעזר פישמן (צילום פלאש90)
בהודעת עדכון מטעם הנאמן לבית המשפט המחוזי ביפו בעניין פקודת פשיטת הרגל  - יוסף בנקל,  יוסף בנקל, עו"ד ושותף בשבלת ושות, הנאמן על נכסי החייב אליעזר פישמן נמסר כי ההליך שננקט על ידי הנאמן באנגליה, על יסוד אישורו של בית המשפט הנכבד, הגיע לסיומו לקראת תום חול המועד פסח, בהכרעה ברורה וחד-משמעית.
במסגרת פסק דין מנומק ומפורט, אימץ בית המשפט האנגלי את מלוא ממצאי חקירת הנאמן, וקבע באורח מפורש כי החייב הבריח נכסים מנושיו, ופעל להסתרתם מפני הנאמן, באמצעות מבנה החזקות שנוהל והוקם בסיוע צדדים שלישיים, אשר שימשו כנאמניו ושלוחיו של החייב, וכל זאת בשיתוף פעולה מלא של ילדי החייב.
עיקרי הכרעת בית המשפט האנגלי, כמו גם מעורבותם הרבה של החייב וילדיו בניהול ההליך, יפורטו בהרחבה להלן. תביעת הנאמן וטענותיו נתקבלו במלואן, וכפועל יוצא מכך, מבנה ההחזקות שהוקם עבור החייב, ומורכב מחברה אנגלית וחברה גרמנית (המשמשת גם כשותף כללי בשותפות גרמנית), וכל הנכסים והזכויות הנובעים מהחזקה בו, הוקנו לקופת פשיטת הרגל, ויועברו מידי אנשי הקש שהחזיקו בו בנאמנות עבור החייב, לשליטת הנאמן.
במסגרת פסק הדין, נקבעו על ידי בית המשפט האנגלי קביעות עובדתיות רבות משמעות להמשך ההליכים כנגד החייב, בני משפחתו וסייעניהם, ובכלל זאת, הקביעות המפורטות להלן: החייב הבריח נכסים מנושיו, ופעל להסתרתם מפני הנאמן, באמצעות מבנה החזקות שהוקם בסיוע אנשי קש, אשר שימשו כנאמניו ושלוחיו של החייב. ילדי החייב, ובראשם בתו, גב' ענת מניפז, סייעו לחייב, ונטלו חלק פעיל בהברחת נכסיו באמצעות מבנה החזקות הנ"ל.
ילדי החייב, ובראשם בתו, גב' מניפז, זייפו מסמכים בדרך של תיעוד לאחור (Back Dating), בניסיון להוליך שולל את בית המשפט האנגלי והנאמן, וכל זאת תוך שגב' מניפז העידה עדות שקר בחקירתה הנגדית בבית המשפט האנגלי. עוה"ד ריסה, איש אמונו של החייב, ואחד הגורמים העומדים מאחורי הקמת מבנה ההחזקות האמור, המשיך לפעול בשליחות החייב גם במהלך שנת 2018, דהיינו, זמן רב לאחר שניתן צו כינוס לחייב, ואף לאחר שהוכרז כפושט רגל. כבר עתה יצוין כי בשים לב לחומרת קביעות אלו, ברי כי תהא להן השלכה ישירה אף על הכרעת בית המשפט העליון בערעור התלוי ועומד בפניו, בנוגע לאישור הסדרי הגישור שנערכו בין נושי החייב לבין בני משפחת החייב וגב' רונית אבן".
עוד הוסבר: "ענת מניפז, פעלה "לצייד" את הנתבעים ב"ראיות" שונות, ובכלל זאת, אף הגישה תצהירים מטעמה על מנת לסייע לנתבעים לנסות ולבסס את הגנת הבדים שהניחו בפני בית המשפט האנגלי. יתרה מכך, גב' מניפז אף בחרה, וליתר דיוק "התנדבה", למסור לידי הנתבעים בהליך זה, החלטות, פרוטוקול דיון ותצהירים החסויים על פי הדין הישראלי, ואף התירה לנתבעים לעשות שימוש במסמכים החסויים במסגרת ההליך האנגלי, וזאת על אף שהיא או מי מבני משפחתה אינם צד להליך זה. מניפז אף נאלצה להודות, כי היא זו שמימנה את הגנתם והוצאותיהם המשפטיות של הנתבעים (!). בהקשר זה יצוין כי על פי הערכת גב' מניפז עצמה, כפי שהצהירה במסגרת חקירתה הנגדית בהליך האנגלי, עבור ייצוגם המשפטי של הנתבעים במסגרת הליך האנגלי הושקע על ידה סך בשיעור של מאות אלפי ליש"ט". 
"בית המשפט האנגלי הוסיף וקבע כי בתו של החייב, גב' ענת מניפז, אשר הגישה מס' תצהירים לתמיכה בטענות הנתבעים, העידה, במזיד ובמכוון, עדות שקר במסגרת חקירתה הנגדית, עת הוצגו על ידה נסיבות עריכת הסכמי ההלוואה, ובכלל זאת, האופן והמועד בו אלו נחתמו. בית המשפט האנגלי אף הדגיש כי הוא מודע לחומרת קביעתו לעיל – שמשמעה כי גב' מניפז, עורכת בדין בישראל, העידה עדות שקר, ואולם בנסיבות העניין, הוא אינו מוצא את עדותה כעדות מהימנה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אליעזר פישמן
    קליין יצחק אקי 03/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה לעתונאים המדינה איך אתם כותבים איש עסקים זה גנב ורמאי נוכל ככה זה כל השמאל
    סגור
  • 1.
    משפחה של גנבים (ל"ת)
    דודי 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור