משפט
הסדר פשרה במגדל: תחזיר 26 מיליון שקל ללקוחותיה
מגדל תחזיר 26 מיליון שקל ללקוחות במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית. הפיצוי יינתן ללקוחות שלא פרעו המחאות שנשלחו בדואר, בעוד סכומים קטנים יועברו לקרן ציבורית, במטרה להבטיח צדק צרכני
בית המשפט המחוזי מרכז אישר לאחרונה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד מגדל חברה לביטוח, במסגרתו תחזיר החברה ללקוחותיה כ-26 מיליון שקל. ההסדר נוגע לעשרות אלפי לקוחות אשר לא פרעו המחאות שנשלחו אליהם, וכולל מנגנון השבה יזום מצדה של מגדל.
כפי שחשף הערב אתר כלכליסט, התביעה, שהוגשה בשנת 2022 באמצעות עוה”ד מתן פריידין ואמיר ישראלי, טענה כי מגדל נהגה לשלוח החזרים ללקוחות באמצעות המחאות בדואר, במקום באמצעים דיגיטליים כפי שנדרש על פי הוראות רגולטוריות. לטענת המבקשים, שיטה זו גרמה לכך שחלק מהלקוחות לא קיבלו את ההמחאות בזמן, ואחרים כלל לא קיבלו אותן. מנגד, מגדל טענה באמצעות עורכי דינה בעז בן צור, אלעד פלג וגיא רוה, כי ההעברות בוצעו בהתאם לנהלים במקרים בהם לא ניתן היה להעביר את הכספים באמצעים דיגיטליים.
בהתאם להסדר הפשרה, מגדל תפנה ללקוחות שלא פרעו המחאות בסכומים של 100 שקלים ומעלה, באמצעות הודעות טקסט, דוא”ל או דואר, ותעדכן אותם בזכאותם להחזר. לקוחות שסכום ההחזר שלהם נמוך מ-100 שקלים לא יקבלו את הכסף ישירות, אלא שהוא יועבר לקרן ציבורית המיועדת למטרות חברתיות.
עוד ב-
השופט שמואל בורנשטיין קבע כי ההסדר ראוי והוגן, וציין כי מדובר בדרך יעילה לסיום ההליך. עוה”ד פריידין וישראלי הדגישו את החשיבות הצרכנית של ההסדר, המבטיח ללקוחות את זכויותיהם ומעלה את רף השקיפות וההוגנות בתעשיית הביטוח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה