משפט

שערורייה בחברה הישראלית: המנכ"ל השתמש בכספי החברה להנאתו?

התנהלות בעייתית בפוםוום: יהודה מינקוביץ, המנכ"ל לשעבר, השתמש לכאורה בכרטיסי האשראי של החברה לצרכים פרטיים ללא אישור במהלך התקופה שבין 2022 לאוגוסט 2024
מערכת ice | 
פומוומ (צילום אילוסטרציה)
חברת פוםוום, המתמחה בתיעוד דיגיטלי בפארקי שעשועים, חשפה היום ממצאים מטרידים מבדיקת מבקר הפנים של החברה. הבדיקה העלתה כי יהודה מינקוביץ, המנכ"ל לשעבר, השתמש בכרטיסי האשראי של החברה לצרכים פרטיים ללא אישור במהלך התקופה שבין 2022 לאוגוסט 2024.
על פי הדיווח של דה מרקר, מדובר בסכומים המוערכים לכאורה בעשרות עד מאות אלפי שקלים, כאשר החברה מציינת כי רוב ההוצאות הוחזרו זמן קצר לאחר החיוב. החשיפה מגיעה בתקופה רגישה במיוחד עבור פוםוום, הנסחרת בשווי של 40 מיליון שקל בלבד. החברה חוותה לאחרונה כישלון בניסיון להתמזג עם חברת ספאק של יזהר שי וזיו אלול, מהלך שהיה אמור להוביל למסחר בוול סטריט לפי שווי של 125 מיליון שקל. המיזוג בוטל באוגוסט האחרון בשל מה שהוגדר כ"שינוי בתנאי השוק הגלובלי".

הפרשה חשפה משבר עמוק יותר בממשל התאגידי של החברה. יצחק אברהם כהן, בעל מניות המחזיק ב-11% מהחברה, דרש את הדחתם של שלושה דירקטורים, כולל מינקוביץ עצמו, בטענה שבעלי מניות המחזיקים ב-42% נוספים תומכים במהלך. כהן, שכיהן בעבר כיו"ר הדירקטוריון, התפטר מתפקידו בדצמבר 2021 תוך שהוא מתריע על ליקויים חמורים בממשל התאגידי.
התפתחויות אלו הובילו לשינויים משמעותיים בהנהלת החברה: מינקוביץ ועמירם לוין התפטרו מתפקידיהם כדירקטורים, שירה בירנבאום נשארה בתפקיד היו"ר, ושלושה דירקטורים חדשים מונו לדירקטוריון. מתן מנדלבאום, מנהל פעילות החברה בארה"ב, מכהן כעת כממלא מקום המנכ"ל, בעוד מינקוביץ עדיין מחזיק ב-7.6% ממניות החברה.
למרות חומרת הממצאים, דירקטוריון פוםוום מעריך כי להשבת הכספים, ככל שתידרש, לא תהיה השפעה מהותית על התוצאות העסקיות של החברה. עם זאת, הפרשה מעלה שאלות נוקבות לגבי מנגנוני הבקרה והפיקוח בחברה, ומדגישה את הצורך בחיזוק הממשל התאגידי בחברות ציבוריות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה