משפט

מטורף: הבסטיונר מהשוק שהפך לסוחר קוקאין מהגדולים בעולם

לאחר שמונה שנות רדיפה, התגלה כי אבנר מנשה, בן 65, שמוכר בכינוי "פיליפ" ובשנות ה-80 בכלל היה בעל בסטה בשוק פתח תקווה, היה חלק מרכזי ברשת הברחת קוקאין שעסקה בניסיון להעביר 300 ק"ג קוקאין מבוליביה לברזיל, ומשם לירדן ולישראל
מערכת ice | 
שוק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בשעת בוקר מוקדמת בסנטה קרוז, בוליביה, אבנר מנשה, בן 65, שמוכר בכינוי "פיליפ", יצא מהבית לשובו עם לחם מהמאפיה המקומית. אך רגעים לאחר מכן, עשרות שוטרים מיחידה מיוחדת התנפלו עליו ועצרו אותו לפי הוראת האינטרפול. מנשה, שנראה מבולבל, לא הבין את הסיבה למעצרו, אלא לאחר שהקצין במקום הסביר לו כי הוא מבוקש על ידי משטרת ישראל.
על פי מאקו, לאחר שמונה שנות רדיפה, התגלה כי מנשה היה חלק מרכזי ברשת הברחת קוקאין שעסקה בניסיון להעביר 300 ק"ג קוקאין מבוליביה לברזיל, ומשם לירדן ולישראל. על פי גורמים במשטרה, אבנר ניסה למזער את חלקו במעשי העבר, אך הראיות נגדו מצביעות על כך שהיה סוחר קוקאין בכיר שניצל את הכנסותיו מהסמים.

מעבר לעבירות אלה, מנשה מתמודד עם חקירות נוספות, כולל הברחת עשרות קילוגרמים של קוקאין לישראל. חקירה סביב פרשת הברחת 800 ק"ג קוקאין לקנדה לא תבשיל בעקבות התיישנות, אך חברי רשת אחרים ממשיכים לשאת בעונש. לאחרונה, אחד מהם, אמיר יפת, נידון ל-42 חודשי מאסר.
מנשה, שצפוי להיחקר בימים הקרובים, טוען שהעונש שהוטל עליו בגין סחר בסמים היה 12 שנים, אך הוא ריצה רק ארבע. הוא גם טוען כי אחיו נרצח וכי לא היה דמות בכירה ברשת, טענות שמנוגדות לממצאים שבידי החוקרים, כולל האזנות סתר ועדויות מסוכנים סמויים.
אבנר מנשה, ששורשיו בפתח תקווה, החל את דרכו בשוק הירקות בעיר. במשך הזמן, הוא ואחיו אליהו עברו לסחר בסמים, שהוביל למעצריו ולבריחתו לאמסטרדם. במשך השנים, השניים הקימו אימפריית סחר בסמים, עם קשרים רחבים באירופה ודרום אמריקה, עד שהרשויות רדפו אחריהם במטרה להביאם לדין. כעת, עם החזרת מנשה לישראל, נראה כי סוף סוף הגיע הזמן לסיים את הפרשה הארוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה