משפט

היועמ''שית מזהירה: "מהלך של הפיכת השירות הציבורי המקצועי לפוליטי"

היעמ''שית התייחסה לעניין העתירות בעניין הליך מינוי נציב שירות המדינה, וטענה  "מדובר במהלך משמעותי של הפיכת השירות הציבורי המקצועי לפוליטי", והבהירה את עמדתה כיצד על הממשלה לפעול
דורון בלוך |  2
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
היועצת המשפטית לממשלה, הגיבה היום (ראשון) לעתירות בעניין הליך מינוי נציב שירות המדינה.  זאת כאשר בתגובתה הובהר כי החלטת הממשלה בעניין דרך מינוי נציב שירות המדינה "יוצרת מצב חדש לפיו ראש הממשלה יוכל לבחור בעצמו אדם שהוא חפץ במינויו לתפקיד נציב שירות המדינה, שאינו חייב לעמוד בתנאי סף מקצועיים מינימאליים של ניסיון, כישורים או התאמה לתפקיד. מטעם זה ההחלטה, הסוטה מדרך מינוי הנציבים בעבר, אינה חוקית".
בדברי הנימוק שמסרה, נטען כי "החליטה הממשלה, ללא כל תשתית מקצועית או הנמקה לגופו של עניין, ובניגוד לעמדה המשפטית שהוצגה בפניה, לשנות מהחלטותיה הקודמו ת באשר לדרך מינוי הנציב, להפחית ולרדד את הליך הבחירה הקודם שהממשלה פעלה על פיו, עד כדי צמצומו לבחינת טוהר המידות בלבד, ללא בחינה מקצועית של כשירות המועמד והתאמתו לתפקיד. האינטרס הציבורי כבד המשקל, לשמור על איכותו של שירות המדינה ולהבטיח ולוודא כי יישמר עצמאי, א-פוליטי ומקצועי, באמצעות הקפדה על כך שהמועמד שימונה לתפקיד הנציב יהא בעל המעלות, הכישורים והניסיון הרלוונטיים לתפקיד, לא זכה להגנה בהחלטה שהתקבלה ולא ניתן לו משקל".
כמו כן טענה כי "מדובר במהלך משמעותי של הפיכת השירות הציבורי המקצועי לפוליטי", אך גם הבהירה "לא ראיתי בשלב זה ליתן צו ביניים כפי שנתבקש, וחזקה על הממשלה כי לא תפעל לקידום המינוי ולשינוי המצב עד לדיון בעתירות." 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא כבר פוליטי ואם תסתכלי במראה תראי את ההוכחה הכי טובה (ל"ת)
    מסביר פנים 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    כי מה הוא היה עד עכשו? הטופ של הפוליטי. אולי יתאזן קצת (ל"ת)
    שרית 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור