משפט

סלקום מסתבכת: תשלם 400,000 שקל בגלל השיר "יש חשמל באוויר"?

התובעים רמי לב שכתב את השיר "יש חשמל באוויר" וילדיו של ליאור פרחי ז"ל שביצע אותו במקור טוענים כי הביטוי "יש חשמל באוויר" הוא יצירה מקורית שלהם, שנכללה בשורה "יש חשמל באוויר כשאת באה אלי" בשיר שהפך ללהיט, הם טוענים כי החברה עשתה שימוש אסור במונח ודורשים פיצוי
מערכת ice | 
סלקום-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
היוצר רמי לב ויורשיו של הזמר המנוח ליאור פרחי פתחו בהליך משפטי נגד חברת התקשורת סלקום, דורשים פיצוי של 400,000 שקל בגין הפרת זכויות יוצרים. במוקד התביעה עומד השיר "חשמל באוויר", שנכתב בחלקו על ידי לב ובוצע על ידי פרחי שהלך לעולמו במהלך השנה שעברה.
התובעים טוענים כי הביטוי "יש חשמל באוויר" הוא יצירה מקורית שלהם, שנכללה בשורה "יש חשמל באוויר כשאת באה אלי" בשיר שהפך ללהיט. לטענת התובעים, סלקום הפרה את זכויותיהם כאשר השתמשה בווריאציה על הביטוי בפרסומת שלה, שבה נכלל המשפט "יש חשמל באוויר, כשאת/ה בסביבה?". השימוש הזה, לדעתם, מהווה ניצול לא מורשה של יצירתם המקורית ומפר את זכויות היוצרים שלהם על הביטוי.

בין היתר טענו בתביעה: "בשנת 2024 יצאה הנתבעת בקמפיין לגיוס עובדים במסגרתו עשתה שימוש אינטנסיבי ורחב היקף, ללא רשות התובעים בביטוי 'יש חשמל באוויר כשאת/ה בסביבה?', המהווה העתקה אסורה של הביטוי 'כי יש חשמל באוויר כשאת באה אליי'. הנתבעת לא רק שהעתיקה חלק מהותי מהשיר וערכה בשיר שינויים ללא רשות התובעים, אלא אף שילבה את הקטע שהעתיקה ושינתה בקמפיין פרסומי מטעמה המיועד לגיוס עובדים לשורותיה".
התביעה הוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא על ידי עורך הדין גבריאל קרמר, המייצג את לב ואת יורשי פרחי. נכון לעכשיו, טרם הוגש כתב הגנה מטעם סלקום. התיק מעלה שאלות מעניינות לגבי הגבולות של זכויות יוצרים בביטויים קצרים ושימוש בהם בפרסום, ועשוי להוות תקדים חשוב בתחום זה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה