משפט

מרמה בחסות המצב הביטחוני: איך גייסו 74,000 שקל מקורבנות?

חמישה חשודים נעצרו בפרשת מרמה בה גייסו 74,000 שקל במצג שווא לפיו הכספים מיועדים לרכישת ציוד לחיילים. החשודים ניצלו את המצב הביטחוני הקשה לביצוע התרמית
מערכת ice | 
הונאה (צילום shutterstock)
שוטרי מפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב עצרו אתמול חמישה חשודים בחשד לקבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע והתחזות לאחר. החשודים שנעצרו במסגרת חקירת פרשה שנחקרת מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", חשודים בכך שביצעו תרמיות כספיות בסכום כולל של 74,000 שקל, תוך הצגת מצג שווא שנועד לגייס כספים עבור חיילי צה"ל.
על פי החשד, במהלך החודשים האחרונים יצא אדם, הנמצא כעת במאסר בכלא, קשר טלפוני עם מספר קורבנות והציג עצמו כפעיל למען חיילים במטרה לאסוף תרומות. במהלך השיחות, שלח חשוד נוסף, מחוץ לכותלי הכלא, שליחים שאספו כסף מזומן מהקורבנות ונעלמו, בעוד שהחשוד המרכזי ניתק את הקשר עם הקורבנות.
החשוד המרכזי, באמצעות רשתות חברתיות איתר מספרי טלפון של קורבנות וביצע את המרמה תוך ניצול המצב הביטחוני הקשה והמצוקות האישיות של הקורבנות. התחקיר שנערך על ידי חוקרי מפלג הונאה העלה שהחשוד ניצל את רצונם הטוב של אנשים לסייע לחיילים במצוקה.
העצורים, כולל שלושה בני 50 ו-60, הובאו אתמול לבית המשפט השלום בתל אביב להארכת מעצרם עד לתאריך ה-26.09.24. שני חשודים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת, ומומחי משטרת תל אביב בודקים את היקף המעורבות ואת מספר הקורבנות הנוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה