משפט

בועז ביסמוט בעמדה נוקבת על בית המשפט העליון: "דרוש בג"ץ - לבג"ץ"

חבר הכנסת בועז ביסמוט מבקר את בג"ץ ואת שיטת הסניורטי. הוא טוען שיש ניגוד עניינים בהחלטות השופטים "אפילו אם חייזר יירד עכשיו מהמאדים וישמע את הפסיקה של בג"ץ, הוא יגיד דבר מאוד פשוט: דרוש בג"ץ - לבג"ץ"

מערכת ice |  1
בועז ביסמוט (צילום פלאש90)
חבר כנסת מטעם הליכוד בועז ביסמוט, הוא דמות בולטת בתקשורת הישראלית, מביע כעס ואכזבה כלפי בג"ץ והחלטותיו האחרונות בראיונו בערוץ 14. ביסמוט מציע פרספקטיבה עוקצנית על מערכת המשפט בישראל, במיוחד על השפעת החלטות בג"ץ וההרכב השיפוטי שלו. בראיון מצויין את התחושות החיוביות והשליליות כלפי בג"ץ ומערכת המשפט, ועולות שאלות חמורות על התנהלות השופטים והחלטותיהם.
ביסמוט מתחיל את ראיונו באירוניה כשהוא מתאר את השופטים של בג"ץ כמי שלכאורה מקבלים החלטות על פי שיטת הסניורטי, שהיא שיטה לא רשמית ולא מעוגנת בחוק. הוא טוען שהשיטה הזאת, שבה השופטים הבכירים קובעים את הרכב המערכת המשפטית, יוצרת ניגוד עניינים מובהק. השופט עופר גולדקנוף, לפי ביסמוט, הוא דוגמה בולטת לכך – השופט לא רק שמקבל החלטות אלא גם קובע את הרכב בג"ץ, דבר שמעלה את השאלה האם ההחלטות באמת אובייקטיביות.
 
ביסמוט לא מהסס לבקר את מערכת המשפט הישראלית ואת החלטות בג"ץ. הוא טוען שמה שמפתיע ביותר הוא עד כמה הניגודים הפנימיים והאי-סדרים במערכת המשפט היו צפויים, במיוחד לאור ההיסטוריה של בג"ץ. לדעתו, אין דבר צפוי יותר מהתנהלות בג"ץ, דבר שמוביל לתחושת אכזבה עזה. הוא מביע את התחושה שמערכת המשפט לא מצליחה לעמוד בציפיות הציבוריות ולפתור בעיות באופן הוגן ואובייקטיבי.
בהמשך הראיון, ביסמוט עובר לביקורת על שר המשפטים יריב לוין. הוא מתאר את לוין כדמות מוכשרת עם יכולת עמידה גבוהה אך גם כאדם שמתמודד עם ביקורת רבה על הרפורמות שהוא מקדם. בראיון מצויין שהמחלוקות סביב הרפורמות המשפטיות מחזירות את הציבור למצב של חוסר אמון בתוצאות המערכת המשפטית.
ביסמוט מסיים את ראיונו בהבעת אכזבה מהתנהלות בג"ץ, ומעלה את השאלה כיצד ניתן לשפר את מערכת המשפט כדי שתשיב לציפיות הציבור ותמנע תחושות של ניגוד עניינים ואי-סדרים פנימיים. ראיונו של ביסמוט מעורר דיון ציבורי חשוב על שקיפות, אובייקטיביות והצורך בתיקון במערכת המשפט הישראלית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח הצחקת אותם אי שם במגדל השן (ל"ת)
    אילוש 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור