כסף וצרכנות

נוסע תבע את מטרופולין על נסיעה במונית במקום באוטובוס שלא הגיע - וזכה

45 דקות של המתנה לאוטובוס שלא הגיע, הספיקו לנוסע נחוש כדי לדרוש פיצוי על המונית שנלקחה במקום האוטובוס האבוד. חברת מטרופולין שסירבה לבקשה הראשונית, נאלצה לשלם פי 5 בבית המשפט

מערכת ice | 
מטרופולין (צילום ויקיפדיה)
בחודש ינואר האחרון חיכה רועי מעוז לקו 48 של חברת מטרופולין, בדרכו מרחוב אחוזה ברעננה לאבן גבירול בתל אביב. לאחר המתנה של 45 דקות בהן האוטובוס המיוחל לא הופיע, מעוז התייאש ולקח מונית ליעד המבוקש עליה שילם 102.90 שקלים. עד כאן, סיפור שקורה לרובנו.
אבל, בצעד יוצא דופן, מעוז החליט שלא להבליג הפעם, ושלח לחברת מטרופולין את קבלת התשלום למונית בדרישה להחזר כספי. חברת האוטובוסים טענה במענה לבקשה שהקו היה מקולקל וסירבה לפצות את הנוסע המאוכזב – מה שגרם לו לתבוע אותה בבית משפט לתביעות קטנות.  
"כמובן שלא אתבע רק על ה-102.9 שקלים, כי הם פאקין מבזבזים לי את הזמן", כתב מעוז בפוסט ברשת X . "הם שלחו כתב הגנה עם אפס אחריות. אמרו שהייתי צריך לקחת חלופה אחרת אבל לא אמרו מה היא", דיווח הנוסע המאוכזב.   
הדיון בין הצדדים התקיים אמש, והנתבעים, לדברי מעוז לא הגיעו ערוכים: "הם הודו שהם לא שלחו אוטובוס חליפי כמו שהם חייבים לפי תנאי הזיכיון". בפשרה שהציג השופט, הוצע לבסוף למעוז פיצוי של 500 שקלים, לו הסכימו שני הצדדים.
"מתנחם בזה שאני מביא לידיעה את המקרה והתוצאות. ומעודד את כולם לעמוד על הזכויות הסבירות: אם אוטובוס לא מגיע/לא עוצר, לקחת מונית ולבקש החזר", כתב בסיכום הנוסע. "זה הדבר הסביר לצורך צמצום הנזק. זה לא בהכרח שווה כלכלית בשבילכם, אבל זה בשביל כל אלו שלעולם לא יעשו את זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה