משפט

הרשות השנייה תחטוף תביעה? "לא תסתמו לנו את הפה"

המועצה האזורית שומרון במכתב התראה לפני עתירה משפטית הקורא לרשות השנייה לחזור בה מפסילת הקמפיין של מועצת שומרון הקורא לחזור לגוש קטיף וצפון השומרון. יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "הרשות השניה לא עצרה לפני הגירוש את הקמפיין הפוליטי והשנוי במחלוקת: "פתרון לכל מתיישב" שעורר זעם, אך פוסלת את הקמפיין הזה". הרשות השניה בתגובה: "המפרסם פנה לרשות וטענותיו נבחנות והטיפול טרם הושלם"
מערכת ice |  1
ערוצי טלוויזיה – אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מועצה אזורית שומרון הגישה לראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים והגשת עתירה, זאת לאחר שהרשות פסלה קמפיין של מועצה אזורית שומרון, אותו היא ביקשה לפרסם זאת בטענה שהקמפיין "מעביר מסר בנושא השנוי במחלוקת בציבור". בקמפיין שפורסם בשלטי חוצות במרכז הארץ ובכלי התקשורת נכתב בין השאר: "אוסלו וההתנתקות הביאו עלינו את האסון הזה: גוש קטיף וצפון השומרון – חוזרים הביתה."
במכתב ההתראה לפני הגשת העתירה, כותב עו"ד אייל בוקובזה ממשרד ויינברגר ברטנטל ושות' בשם מועצה אזורית שומרון: האמירות "אוסלו וההתנתקות הביאו עלינו את האסון הזה. רק התיישבות מביאה בטחון" אינן מצויות במחלוקת ציבורית, מאירועי ה-7 באוקטובר 2023 ומלחמת "חרבות ברזל. הרשות השנייה" מפלה את המועצה, והחלטתה "בלתי סבירה ובלתי מידתית בעליל, במכתבם הם מציינים כי: "בההתנתקות שודר באמצעי התקשורת השונים קמפיין פרסומי בעד ההתנתקות, והיה תשדיר תעמולה, אשר נועד קודם כול לגייס תמיכה בתוכנית הממשלה. וכי הרשות השנייה לא עצרה את הקמפיין לעידוד התמיכה בתוכנית ההתנתקות, על אף היותה שנויה במחלוקת חריפה בציבור".

המועצה אומרת עוד כי האמירות "אוסלו וההתנתקות הביאו עלינו את האסון הזה. רק התיישבות מביאה ביטחון" אינן מצויות במחלוקת ציבורית:  "סקרים עדכניים מצביעים על כך שרוב הציבור הישראלי תומך בהתיישבות ורואה בה כתורמת לביטחון.
המועצה מצטטת סקרים שנערכו לאחרונה, בהם סקר של תנועת הביטחוניסטים שפורסם בחודש אוגוסט, המראה כי 70% מהיהודים בישראל סבורים שההתיישבות ביו"ש מסייעת לביטחון. וסקר נוסף של שנערך ע"י "המכון למדיניות העם היהודי" המצביע על תוצאות דומות. 
נוסף לכך, במכתב מציינת המועצה כי "הציבור הרחב מבין שההתנתקות מרצועת עזה ומצפון השומרון החריפה את הסכנה הביטחונית". היועץ המשפטי של המועצה עו"ד אייל בוקובזה מתייחס לדברים שנאמרו על ידי האלוף (בדימוס) גרשון הכהן, שפיקד על האוגדה של הגירוש בגוש קטיף בעצמו, ואומר היום כי ההתנתקות תרמה להתחמשות חמאס ולהגברת הסכנה הביטחונית.  היועמ"ש של המועצה עו"ד אייל בוקובזה מסכם את פנייתו בדרישה לקבל תשובה: "על איזו תשתית עובדתית עדכנית התבססה החלטת הרשות לפסול את הקמפיין". 
יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון:  "הרשות השנייה לא עצרה לפני הגירוש את הקמפיין הפוליטי, המביך והשנוי במחלוקת "יש פתרון לכל מתיישב" שעורר כל כך הרבה זעם בציבור - גם שהיה פרסומת ברורה, וגם שהיה לא נכון ברמה העובדתית - כי כולם יודעים איך "דאגו" למגורשים, ובכל זאת הקמפיין שודר ברשות השנייה לפני הגירוש ב 2005. ולעומת זאת, בימים אלו, הרשות השניה פוסלת את הקמפיין הקורא לחזור לגוש קטיף וצפון השומרון - מהלך שיתן מכה ניצחת לזוועות שיצאו מעזה כנגד יישובי הדרום - דבר שהוא כמעט קונצנזוס במדינת ישראל".
עוד הסביר: "לכולם ברור שההתנתקות הביאה לאסון הזה שנחת על מדינת ישראל, והתשובה היא אך ורק התיישבות. הדברים הללו מגובים בסקרים ולא בהשערות. ובכל זאת הרשות השנייה בחוסר שוויון מונעת את פרסום הקמפיין החשוב הזה בערוצי הטלוויזיה והרדיו שתחת פיקוחה. אני חוזר ואומר:  לכולם ברור, הגיע הזמן לחזור ולהתיישב בגוש קטיף. הגיע הזמן לחזור הביתה, זו התשובה האמיתית והנכונה לזוועות המחבלים שיצאו מעזה, וזה הדבר שכואב באמת יותר מהכל. אנחנו לא מוכנים לקבל את ההחלטה. לא יסתמו לנו את הפה! אנחנו דורשים שהקמפיין יעלה. ואם לא תיוותר לנו ברירה נפעל בכלים משפטיים". 
מהרשות השניה נמסר בתגובה: "בעניין תשדיר הפרסומת המדוברת, הוחלט כי האמירות המופיעות בתשדיר שנויות במחלוקת ועל כן הפרסומת ירדה משידור. המפרסם פנה לרשות וטענותיו נבחנות והטיפול טרם הושלם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה חוצפה יש בשמאל המאוס (ל"ת)
    אאבב 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור