משפט

גיא לרר וחדשות 13 מסתבכים: זה הח"כ שיפוצה ב-410,000 שקל

הוצאת לשון הרע בששה פרסומים שלהם שייחסו לו טיוח תלונות, עלו למגיש 'הצינור', אדם שפיר וחדשות 13 בסכום עתק כפיצוי לאלעזר שטרן: "נפלו פגמים מהותיים בעבודתם העיתונאית של הנתבעים. פגמים מהותיים אלה מוליכים למסקנה שהפרסום אינו חוסה תחת ההגנה"
מערכת ice |  4
גיא לרר (צילום מסך רשת 13)
בית משפט השלום בתל אביב חייב את גיא לרר, אדם שפיר, והחברות רשת וחדשות 13 לשלם לח״כ אלעזר שטרן פיצוי כולל בסך 410,000 שקל בגין הוצאת לשון הרע בששה פרסומים שלהם שייחסו לו טיוח תלונות.
פסק הדין קבע כי לנתבעים לא עומדות הגנת אמת בפרסום וגם לא הגנת עיתונאות אחראית משום "שנפלו פגמים מהותיים בעבודתם העיתונאית של הנתבעים. פגמים מהותיים אלה מוליכים למסקנה שהפרסום אינו חוסה תחת ההגנה".

כמו כן קבע בית המשפט "חומרת הפרסום נובעת, בנסיבות העניין, לא רק מעוצמת לשון הרע בפרסום אלא גם מעיתוי הפרסום עת ששטרן היה מועמד לתפקיד בכיר. לאחר שנעשה פרסום מכפיש בלתי מבוסס בעניינו של מי שמועמד לתפקיד ציבורי בכיר, לכל הפחות במקרים רבים, לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור.. עיתונאות אחראית – שההגנה המוקנית לה מפני תביעות לשון הרע נועדה לשרת את אינטרס הציבור – מחויבת לפעול לפי סטנדרטים שיביאו בחשבון את הנזק הפוטנציאלי למושא הפרסום על מנת למזער את ההסתברות לפרסום שגוי או לא מאוזן."
לגבי פרסום שני קבע בית המשפט *״התנהגותה של הנתבעת בנוגע לפרסום זה היא לא פחות ממקוממת. בהינתן שאין מחלוקת שהפרסום מעוות את דברי הקצינה היה מצופה מגוף תקשורת אחראי והגון לתקן את הטעון תיקון; לפרסם התנצלות על שיבוש הדברים ולטעון בהליך המשפטי בעניין זה לגובה הפיצוי בלבד.. אלא שהנתבעת לא בחרה לילך בדרך הגונה כפי שהיה מצופה ממי שמבקשת לחסות תחת הגנה של עיתונאות אחראית."
אלעזר שטרן אמר לאחר פסק הדין: ״לפני שלוש שנים נאלצתי להסיר בלב כבד את מועמדותי המובטחת לתפקיד החשוב של יו״ר הסוכנות היהודית. עשיתי נוכח פרסום שקרי ונבזי של גיא לרר ועמיתיו בערוץ 13 במספר תוכניות שהטילו דופי כבד על שמי וערכיי בטענה כי התעלמתי מתלונות על הטרדה מינית".
עוד הסביר: "המסר שלי היה ונשאר ברור: נשים שעברו הטרדה מינית חייבות להרגיש חופשיות להתלונן ואף ישנה חשיבות רבה לעודדן לעשות כן , תמכתי בכך תמיד ומובן שאני תומך בכך גם היום״. את אלעזר שטרן ייצגו עוה"ד יוסי עבאדי ומנדי ברנדלר ממשרד מיתר. את הנתבעים ייצגו עוה"ד פז מוזר ומיה כץ ממשרד ליבליך מוזר גליק.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חדשות 13 שילמו 400 אלף בשביללהכניס מינוי שלהם
    כלומר 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה בעלי ההון עושים מה שהם רוצים במדינה הזאת, 400 אלף שח זה סכום זעום לעומת אדם בתפקיד בכיר שיעשה כל מה שיגידו לו.
    סגור
  • 2.
    אבירי הטוהר
    תתבישו 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בתי המשפח תמיד הוכיחו שהם הוגנים כלפי השמאל...
    סגור
  • חח אז פתאום התקשורת לא שמאל בדוגמה הזאת? (ל"ת)
    רואים מהתחת 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גיא ושות:' פשוט תלמדו לסתום את הפה. אם לא, תשלמו. (ל"ת)
    יהודה קפלן 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור